کرمانشاه سال 95 صاحب مجتمع فرآوری قیرطبیعی می‌شود


رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب ابراز امیدواری کرد، مجتمع فرآوری قیرطبیعی گیلانغرب تا پایان سال 95 راه‌اندازی شود.

جهانبخش مرجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از احداث کارخانه فرآوری قیرطبیعی در محدوده "تنگ حاجیان" گیلانغرب خبر داد.

وی با بیان اینکه این واحد با سرمایه بخش خصوصی در دست احداث است، افزود: مجتمع فرآوری قیرطبیعی "شهید مسعود شاهمرادی" در فضایی به وسعت 100 هزار مترمربع احداث خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب با بیان اینکه بخشی از ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز در مجموعه مستقر شده، خاطرنشان کرد: تاکنون 2.5 میلیارد تومان برای احداث این مجتمع هزینه شده است.

به گفته این مسئول، این واحد قرار است در مراحل اولیه قیرمذاب، پودر پرینتر، قیردانه‌بندی شده و خرد شده برای صادرات و ... تولید کند و در فازهای بعدی سایر فرآورده‌های قیرطبیعی در آن به تولید برسد.

مرجانی تاکید کرد: این واحد سه یا چهار خط تولید خواهد داشت و در فازهای بعدی توسعه می‌یابد.

وی معتقد است، برای اتمام کل مجتمع در مجموع 30 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب ابراز امیدواری کرد، این مجتمع تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد.

مرجانی ظرفیت این واحد را نیز فرآوری روزانه هزار تن قیرطبیعی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از دانش فنی مورد نیاز برای تولیدات این واحد اکنون در دست است، ادامه داد: امیدواریم بخش دیگر نیز با برداشته شدن تحریم‌ها به دست ما برسد.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب با اشاره به اینکه کلید کار فعالیت این مجتمع در دست مسئولین است، خاطرنشان کرد: اگر مسئولین حمایت نکنند این مجتمع در زمان مقرر به افتتاح نخواهد رسید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کرمانشاه از بالای مجتمع النا