سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



۱۰۱۲بیمار قلبی و تنفسی به اورژانس مراجعه کردند


مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، درمورد تعداد مراجعات بیماران تنفسی و قلبی به اورانس 115 و همچنین اورژانس بیمارستانی گفت: در مجموع در 6 شهر تهران، اصفهان، قم، تبریز، کرج و اراک 2318 نفر با اورژانس 115 تماس گرفتند.

وی ادامه داد: تعداد تماس‌ها در تهران به تنهایی هزار و 503 مورد می‌شود که 295 مورد آن مربوط به بیماران قلبی و 195 مورد آن مربوط به بیماران تنفسی می‌شد.

خالدی با بیان اینکه این آمار تا ساعت 8 صبح امروز به‌دست آمده، گفت: در کل این 6 شهر، 392 مورد بیماری قلبی و 235 مورد بیماری تنفسی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه تنها در تهران در روز یکم دی‌ماه 6 هزار و 493 مورد مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها به ثبت رسیده است، گفت: از این میان 369 نفر دچار بیماری قلبی و 153 نفر نیز دچار بیماری تنفسی بوده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور در مقایسه‌ای کوتاه با یکم دی‌ماه سال گذشته، گفت: در این روز در سال گذشته، 233 مورد بیماری قلبی به اورژانس 115 مراجعه کرده و همچنین مراجعات بیماران تنفسی نیز 194 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تشکیل جلسه زودهنگام کمیته اضطرار مانع از این شد تا عدد شاخص آلودگی هوا به بالای 150 برسد، گفت: اگر این عدد بالاتر می‌رفت، مجبور می‌شدیم تا کل شهر را تعطیل کرده و زوج و فرد سراسری اعلام کنیم، اما خوشبختانه همکاری مردم باعث شد تا این عدد به 150 نرسد.

خالدی با بیان اینکه اکنون شاخص آلودگی هوا 136 است، گفت: بالاترین شاخصی که به ثبت رسیده، 150 بود و من از مردم می‌خواهم که از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده و خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهر تردد نکنند.

وی به سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی هشدار داد که در این هوای آلوده حتی‌الممکن در فضای باز حرکت نکنند و از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/7F2GRY


ویدیو مرتبط :
ارست قلبی تنفسی در سریال ستاره حیات