سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معرفی کتاب/ دو کتاب جدید از نشر داستان


کتاب نیوز/ نشر داستان، داستان بلند «فقط اسمش پدر بود» و مجموعه شعر «پرده گوش من از پنجره آویزان است» را منتشر و راهی بازار نشر کرده است.
نشر داستان به تازگی یک داستان بلند و یک مجموعه شعر را به چاپ رسانده است. کتابی که داستان بلند را شامل می‌شود، «فقط اسمش پدر بود» نام دارد و به قلم افسانه شهزاد نوشته شده است.

نویسنده این داستان در مقدمه ای که برای آن نوشته، آورده است: این درد نوشته شاهدی بر نابودی چند عمر است! چند کودکی! کودکانی که در همان کودکی به پیری رسیده‌اند و اکنون بی حاصل از این رهگذر، گذر می‌کنند! این دردنامه خطاب به موجودات پلیدِ انسان نمایی نوشته شده که بی ترس و حتی ذره‌ای وجدان دست به جنایت می زنند و استعداد سوزی می‌کنند.

این کتاب با 48 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 60 هزار ریال منتشر شده است.

کتاب دیگری که نشر داستان منتشر کرده، یک مجموعه شعر با عنوان «پرده گوش من از پنجره آویزان است» از عمید صادقی نسب است.

عمید صادقی نسب فعالیت شعری و سرایش اشعارش را از دهه 70 آغاز کرده و پیش از این، 5 مجموعه شعر از او منتشر شده است. «خودم را از چشم تو می بینم»، «کاکتوس روبان زده»، «چنگیز زنده است هنوز» ، «پیامبری نشسته بر کنده بلوط» و «قانون آرامش» عنوان 5 کتاب شعر صادقی نسب هستند. آثار این شاعر در سه دوره جایزه شعر کارنامه، در لیست نامزد های نهایی قرار داشتند. او همچنین برنده جایزه شعر عصر پنج شنبه در سال 1380 به انتخاب منوچهر آتشی است.

یکی از اشعار این کتاب را می‌خوانیم:

اولین کسی که به ساحل رسید
یادگرفته بود
دریا را تعریف کند
بلد بود دستش را حتا
در آسمان فرو کند
و در چشم به هم زدنی
عاشق شود
آخرین نفر به ساحل نرسید
کسی که عاشق دریاست
به سرعت غرق می شود.

این مجموعه شعر با 100 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 100 هزار ریال منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
معرفی کتاب آرایه های ادبی نشر الگو توسط مولف کتاب