سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



بازی کودکانه؛ بخر و بفروش!


بازی کودکانه؛ بخر و بفروش!خراسان/  تجربه زندگی اقتصادی برای هر کودک و نوجوان تجربه ای ناب است که همواره با موضوع مشورت همراه بوده است. بازی این هفته را به این موضوع جذاب اختصاص می دهیم.
عنوان بازی: بازی خرید و فروش؛ گروه سنی: 9 سال به بالا (شامل دختر و پسر)؛ تعداد شرکت کننده: فردی و گروهی (2 نفر به بالا)؛ وسایل بازی: تخته وایت برد، قلم و کاغذ؛ هدف های رفتاری: تمرکز حواس، افزایش دقت، افزایش قدرت کلامی و چانه زنی، بالا رفتن قدرت محاسبه و برنامه ریزی، ارتباط با محیط اطراف، قدرت به یادسپاری، بالا بردن اعتماد به نفس و قدرت انتخاب، پرورش تفکر اقتصادی، بالا بردن قدرت مقایسه و تطبیق.
شرح اجرای بازی
مربی (والدین) ابتدا کودکان را بر اساس سن، تقسیم بندی و ضمن تهیه فهرستی از مشاغل و میزان درآمد شان کودکان و نوجوانان را برای بازی توجیه می کند. مربی (والدین) از جهتی بانک را مشخص می کند. هر فرد در ابتدا شغل و درآمدی را که دوست دارد انتخاب می کند. مثلا من مهندسی با قدرت خرید 2000000 تومان را انتخاب می کنم. سپس مربی (والدین) با نوشتن هزینه ها و دسته بندی هزینه ها فرصت هزینه کردن و قدرت انتخاب کودکان و نوجوانان را می سنجد؛ به عنوان مثال مربی (والدین) می نویسد ادامه تحصیل فلان هزینه و یا خرید پوشاک فلان هزینه. این نکته سبب می شود قدرت بحث و چانه زنی و پیگیری کودکان و نوجوانان افزایش یابد. با این عناوین مسیر بازی شروع و کودکان و نوجوانان با انتخاب گزینه های مد نظرشان وارد بازی می شوند. مربی (والدین) ضمن بررسی انتخاب کودکان و نوجوانان به آن ها اشکالات انتخاب شان را بیان می کند و آن ها را به سمت انتخاب های بیشتر هدایت می کند. (کودکان باید به این نکته توجه کنند که هر انتخابی هزینه خود را دارد). می توان از طریق این بازی به کودکان قانون پس انداز و یا قرض دادن و قرض گرفتن را هم آموخت. نکته جدی دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که بد عهدی ها و بد رفتاری های مالی را نظیر دزدی، یا ربا و یا هزینه کرد های غلط در نظر بگیریم و برای اصلاح آن، راهکار داشته باشیم و ذهن فرزندان را نسبت به این موارد آگاه کنیم. در پایان به بهترین برنامه و تصمیمات اقتصادی هدیه ای پرداخت کنیم که بهترین هدیه قلک است.
بررسی تاثیرات روان شناسی بازی
ما همواره با دادن فرصت و قدرت انتخاب به کودکان و نوجوانان مان، به آن ها قدرت تصمیم گیری و خرید می دهیم. این موضوع در پول دادن به آن ها برای خرید نان روزانه و یا خرید از سوپرمارکت بروز دارد و داشته است. همچنین به هنگام خرید پوشاک نیز کودک ما دوست دارد خودش برای خودش انتخاب کند. مربی (والدین) باید با درگیر کردن ذهن کودکان و نوجوانان با موضوعات مالی به شکلی طبقه بندی شده، اجازه خرید دهند تا کودکان با فکر کردن و انتخاب کردن، به خرید و هزینه کردن مالی مبادرت بورزند. بازی فرصتی است تا فرزندانمان بدون پرداخت واقعی هزینه ها به کسب تجربه بپردازند و در کنار بحث ها قدرت چانه زنی شان بالا برود. فرهنگ پس انداز و حمایت مالی اطرافیان مان مهم ترین نقطه هدفی است که می توانیم در این بازی اعمال کنیم.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
عیدانیان-شب شهادت/بیقراریمو بخر زخم کاریمو بخر-شور وذکر