گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



راه اندازی موزه مشروطیت در استان چهارمحال و بختیاری


موزه مشروطیت در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری امروز در دیدار با معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تشریح نقش مردم چهارمحال و بختیاری در زمان مشروطیت پرداخت و گفت: خانه مشروطیت که در شهر 'جونقان' راه اندازی شده، گویای این حرکت مردم استان است.

قاسم سلیمانی دشتکی با بیان اینکه گردآوری و جمع آوری آثار تاریخی مربوط به زمان مشروطیت در کشور را با هدف نگهداری در خانه مشروطیت این استان خواستار شد و افزود: خانه مشروطیت شهر جونقان هم اینک وضعیت عادی دارد، ولی قدمت آن یکصد سال است که نیازمند مرمت و بهسازی است.

قلعه "سردار اسعد بختیاری" متعلق به دوره قاجاریه است که در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان و در حدود 45 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
ترانه ترکی بختیاری ( استان چهارمحال بختیاری )