مشاهده هوبره در زیستگاه‌های‌ قم


‌رییس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قم گفت: چندین قطعه هوبره که از پرندگان در معرض انقراض است، پس از سال‌ها در یکی از زیستگاه‌های استان مشاهده شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، محمدرضا عابدی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهارکرد: خوشبختانه پس از سال ها چندین قطعه هوبره که از پرندگان در معرض انقراض است، در یکی از زیستگاه‌های استان مشاهده شد.

وی خاطرنشان کرد: ‌این پرنده در سال‌های گذشته به وفور در چند منطقه در استان حضور داشته است، اما متاسفانه تعداد جمعیت این پرنده بر اثر طمع شکارچیان و سودجویان و البته تخریب زیستگاه‌های طبیعی استان بر اثر عوامل گوناگون، به شدت کاهش یافته است.

رییس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در حال حاضر هوبره در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت قرار گرفته است، گفت: ماموران اجرایی و محیط بانان این اداره کل، مناطق طبیعی و زیستگاه‌های مهم استان را کاملا تحت نظر داشته و با هرگونه تخلف بر اساس ضوابط قانونی به شدت برخورد می‌کنند.

هوبره از پرندگان مهاجر و بسیار زیبا و باشکوه کویری است که درعرض‌های جغرافیایی متوسط تا پایین و در نواحی مدیترانه‌ای، استپی و مناطق نیمه‌ بیابانی و به صورت پراکنده زندگی می‌کند. طول بدن این پرنده از نوک منقار تا انتهای دم حداکثر به 65 سانتیمتر می‌رسد و جنس نر و ماده شبیه هم هستند، ولی نرها حدود 10 درصد از ماده ها بزرگتر هستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هوبره