سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



از «لاف عشق» تا «صمیمانه با عروس و داماد»


فارس/ فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و همزمانی آن با روزهای ابتدایی دی ماه94 کتابی را با ذائقه زوج‌های جوان پرفروش کرد.

«صمیمانه با عروس و داماد» آنچه همسران جوان باید بدانند همان اثری است که از سوی نور الزهرا (س) در 324 صفحه منتشر شده است، که نمونه‌ای از متن کتاب در پی می آید: رضایت شوهر ، یا پدر و مادر؟ دختر ، مادامی که در خانه پدر و مادرش زندگی می کند ، باید رضایت آنان را فراهم سازد ؛ ولی وقتی پیمان زناشویی را امضا کرد و به خانه شوهر قدم نهاد ، وظیفه اش تغییر می کند . در این جا باید شوهر داری کند و رضایت و خشنودی شوهر را بر همه چیز مقدم بدارد ؛ حتی ، در جایی که میان خواسته های پدر و مادر و خواسته های شوهرش تضاد پیدا شد ، صلاح او پیروی از شوهر و جلب رضایت اوست ، گرچه پدر و مادرش رنجیده شوند ؛ زیرا ، با جلب رضایت شوهر رشته انس و محبت که بهترین ضامن بقای عقد زناشویی است ، محکم می شود ؛ چنانچه ، مطابق میل پدر و مادر خود رفتار کند ، ممکن است ، آن پیمان مقدس ، متزلزل ، یا از هم گسیخته شود . ( صفحه 39 )


پرفروش اول: دختر شینا
پرفروش دوم: نامیرا
پرفروش سوم: حاج قاسم

اما اثر دیگری که در این هفته نسبتا پرفروش بود کتاب ترجمه شده در ژانر وحشت برای گروه سنی نوجوانان است؛ «خیابان وحشت» عنوان مجموعه‌ای 12 جلدی از رمان‌ نوجوانان است که تامی دن باوند نویسنده انگلیسی آن را طی سال‌های اخیر و بعد از سال 2000 نوشته است. ترجمه این کتاب‌ها توسط بخش کودک و نوجوان انتشارات ذکر با نام قاصدک منتشر شده است.

نکته جالب درباره مجموعه این است که در ژانر داستان‌های ترسناک نوشته شده است و خواننده‌ای که آن را می‌خواند، ابتدا فکر می‌کند باید بترسد اما خواهد دید که مولفه‌هایی هم برای خندیدن در آن وجود دارد و خواهد خندید. هرکدام از کتاب‌های این مجموعه یک داستان مستقل هستند و به کتاب بعدی ارتباط دارند. قهرمان همه کتاب‌ها هم با هم یکی هستند و 3 بچه‌ای هستند که تا آخرین کتاب، ماجراهای داستان‌ها را رقم می‌زنند.

نویسنده اول: بهناز ضرابی زاده
نویسنده دوم: صادق کرمیار
نویسنده سوم: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان


پروفروشی کتابی با موضوع سبک زندگی از دیگر نکات قابل اعتنای جدول پرفروش‌های این هفته بود، «لاف عشق» این کتاب که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) منتشر شده، در 45 صفحه و چهار بخش روانه بازار شده که تاکنون موفق به چهار بار تجدید چاپ بوده مورد استقبال دانشجویان، تشکل های دانشجویی و فعالان فرهنگی واقع شده است.

کتاب «لاف عشق» در چهار بخش با عناوین «قرارمان این نبود»، «سبک زندگی ولایی»، «شکواییه شکر» و «توهم معنویت و خاکی بودن!» سعی کرده با آسیب شناسی محیط های مذهبی و آرمانی، فعالان فرهنگی را با برخی موانع و مشکلات موجود در عرصه انقلاب اسلامی آشنا کرده و آنها را از افتادن در دام چالش‌ها و انحرافات این مسیر بر حذر دارد.

در بخشی از این کتاب نگارنده تلاش کرده است تجربیات سالهای دانشجویی خود را در تشکیلات اسلامی و انقلابی در اختیار مخاطبان قرار دهد، آمده است:

قرار ما این نبود که هیات بزنیم، باور کنید قرار ما این نبود که بسیج دانشجویی و یا سایر تشکل‌های ارزشی را فعال کنیم، قرار ما این نبود که خود را مشغول کارهایی کنیم که دلمان می‌خواهد. قرارمان رفتن به دیدار شهدا نیز نبود؛ نه اینکه این‌ها اعمال بدی باشند؛ نه خیر؛ اتفاقا همه‌شان نورانی هستند، و اصلا زمانی که فهمیدم قرار ما این چیزهای نورانی نبود تازه فهمیدم حجب نورانی یعنی چه! حجاب نورانی جنسش از نور است. یعنی وقتی به خود عمل می‌نگری عیب و ایرادی در آن نمی‌یابی، اما شگفتی اینجاست که وقتی این راه‌ها، اقامتگاه و مقصد می‌شوند مشکل ساز نیز می‌شوند، همه مشکل ما این است که راه را اقامتگاه کردیم! اقامتگاهی که در آن کارهای کلیشه‌ای انجام می‌دهیم.

ناشر اول: سوره مهر
ناشر دوم: نیستان
ناشر سوم: افق

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مردن عروس داماد