سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



3000 تونسی به داعش پیوسته‌اند/ تونس تدابیر امنیتی را تشدید کرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور تونس اعلام کرد سه هزار نفر از شهروندان این کشور در سوریه می‌جنگند که از بین آن‌ها 600 نفر به تونس برگشته‌اند.

«اورد ولید الوقینی» سخنگوی رسمی وزارت کشور تونس در این رابطه به روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن، گفت: مقامات امنیتی تونس تعداد جوانان تونسی که در دام گروه‌های تروریستی و مسلح افتاده و به آن‌ها پیوسته‌اند، هزاران نفر برآورد کرده‌اند.

مشاور نخست وزیر تونس و سخنگوی رسمی دستگاه امنیتی این کشور اظهار داشت، مقامات امنیتی تونس 12 هزار نوجوان را از سفر به خارج و پیوستن به گروه‌های تکفیری و مسلح افراطی در سوریه، لیبی و مناطق مختلف کانون تنش منع کرده‌اند؛ مقامات تونس از مدت‌ها پیش به مقصدهای سفر این جوانان پی برده بودند که از بین آن‌ها سه هزار نفر موفق به خروج از کشور شده‌اند.

این افراد تحت عناوین و بهانه‌های متعددی از جمله گردشگری در کشورهایی مانند سوریه و لیبی که تونسی‌ها از چند دهه‌ پیش علاقه‌ای به مسافرت به این کشورها نداشتند، از کشور خارج شده‌اند.

«ناجم الغرسلی» سخنگوی رسمی نخست‌وزیر تونس با بیان اینکه آمارهای مراکز مطالعاتی غرب و سازمان ملل در رابطه با افزایش شمار جوانان تونسی ملحق شده به گروه‌های تروریستی، به 10 الی 12 هزار نفر اغراق آمیز است، اظهار داشت: دستگاه‌های امنیتی تونس تعداد واقعی این تعداد افراد را حدود سه هزار نفر تخمین زده‌اند که از این بین 800 نفر طی 5 سال گذشته در سوریه و عراق و لیبی کشته شده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور تونس گفت: صدها جوان تونسی که با بهانه جهاد به سوریه رفته بودند پس از سفر به اشتباه خودشان پی بردند و با سفارت تونس در ترکیه و حافظ منافع دیپلماسی تونس در دمشق تماس گرفته و اظهار پشیمانی کرده و خواستار بازگشت به  کشورشان شدند و حتی اظهار کردند در صورت لزوم حاضراند در دادگاه حضور یابند.

مشاور نخست وزیر تونس در رابطه با 600 نفر از افرادی که به تونس بازگشته‌اند، گفت: دستگاه‌های امنیتی و قضایی تونس این افراد را به سه گروه تقسیم کرده ‌است که از بین آن‌ها علیه 95 نفر اقامه دعوا شده است و همچنان 200 نفر آن‌ها تحت بازرسی هستند و مابقی آزادند به این شرط که تحت نظر امنیتی روزانه قرار بگیرند.

تدابیر امنیتی در تونس شدیدتر شد

از سوی دیگر، خبرگزاری آلمان گزارش داد: همزمان با آغاز جشن‌های سال نو میلادی و احتمال حملات تروریستی که به دنبال اعلام وجود تهدیدات امنیتی از سوی کشورهای غربی صورت گرفت، تونس نیروهای امنیتی خود را در سرار این کشور منتشر کرد.

سخنگوی وزارت کشور تونس در این خصوص گفت: وزارت کشور اقدام به انتشار نیروهای میدانی ثابت و گشت‌زن برای حمایت از ورودی‌های شهرها و تاسیسات گردشگری کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، از نیمه شب دوشنبه گذشته تونس تدابیر امنیتی خود را به بالاترین سطح افزایش داده تا امنیت کشور را طی جشن‌های سال نو تامین کند.

تونس در سال گذشته شاهد سه حمله تروریستی خونین بود که در این حملات، موزه «باردو» در پایتخت، ‌هتلی در شهر «سوسه» و نیز انفجار تروریستی اتوبوس گارد ریاست جمهوری در نزدیکی وزارت کشور هدف قرار گرفتند.

در این حملات 60 گردشگر خارجی و 13 نیروی امنیتی تونس کشته شدند.

انتهای پیام/ص

http://fna.ir/5K8U9E


ویدیو مرتبط :
‫تشدید تدابیر امنیتی در ایتالیا‬‎