وزیر خارجه کویت: نمی توان برای گفت و گوی های صلح یمن سقف زمانی تعیین کرد


به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، «خالد الجار الله» وزیر خارجه کویت در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاحیه سفارت جزایر قمر در این کشور،‌ بر اهمیت حل و فصل بحران یمن و پایان دادن به مشکلات مردم این کشور تاکید کرد.
وی ضمن ابراز امیدواری از آینده گفت و گوهای صلح یمن،‌ افزود: ما اطمینان داریم که طرف های درگیر یمنی به نتایج مثبتی دست خواهند یافت که به درگیری های چند ساله پایان می دهد.
وزیر کشور کویت همچنین افزود: امیدواریم که با دستیابی به توافق، صلحی دائم و فراگیر به زودی برقرار شود.
دور جدید گفت وگوهای صلح یمن٬ از 21 آوریل گذشته (2 اردیبهشت) با حضور نمایندگان انصارالله و علی عبداله صالح رئیس جمهوری سابق یمن و هیات ریاض در کویت با نظارت سازمان ملل آغاز شد.
روسای هیات های صنعا و ریاض در نشست امروز خود با هدف نزدیک سازی دیدگاه ها به یکدیگر،‌ در خصوص برخی مسائل اصلی و در راس آن مسائل امنیتی،‌ روند سیاسی و برنامه های پیشنهادی مورد توافق آن بحث و رایزنی کردند.
گفت و گوها در کویت میان طرف های درگیر به نحوی پیش می رود که 'اسماعیل ولد شیخ احمد' فرستاده سازمان ملل به یمن از طرف های شرکت کننده خواست با توجه به شرایط اقتصادی و انسانی وخیم یمن به گفت وگو ها سرعت ببخشند.
منابع مطلع یمنی نیز اعلام کردند که گفت و گوهای امروز میان دو طرف بدون هیچ دستاورد جدیدی به پایان رسید.
مقام های یمنی در این مدت بارها ائتلاف عربی و مزدوران سعودی را به نقض آتش بس و حمله به مناطق مختلف این کشور متهم کرده اند.
گفت و گوهای قبلی در ماه دسامبر (آذر/ دی) گذشته در ژنو٬ بدون نتیجه پایان یافت.
عربستان سعودی که در حال حاضر با مشکلات داخلی بسیاری از جمله کسری بودجه شدید، بیکاری، اعتراضات صنوف مختلف مردمی و معضلات دیگر روبه رو است حدود یک سال گذشته به بهانه حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور جنگ تمام عیاری را علیه مردم بی دفاع یمن آغاز کرد که نتیجه ای جز ویرانی تاسیسات حیاتی این کشور و به خاک و خون کشیده شدن شهروندان یمنی نداشت.
شبک **خاورم**9329**1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
واکنش وزیر امور خارجه به حملات هوائی علیه یمن