سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بروز اختلاف میان طرف های یمنی و توقف مذاکرات مستقیم در سوئیس


بروز اختلاف میان طرف های یمنی و توقف مذاکرات مستقیم در سوئیس

خبرگزاری صدا و سیما/ منابع نزدیک به مذاکرات یمن که با حمایت سازمان ملل در سوئیس در حال برگزاری است ، امروز پنجشنبه از بروز اختلافاتی میان دو طرف بر سر آزادی مقامات بلندپایه دولت مستعفی و فراری یمن خبر دادند که در اسارت نیروهای انصارالله قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی ، منابع آگاه اعلام کردند مذاکرات مستقیم میان دو طرف از عصر چهارشنبه و پس از مخالفت انصارالله با درخواست آزادی مقامات بلندپایه دولت فراری از جمله محمود الصبیحی وزیر دفاع دولت فراری و ناصر برادر منصور هادی رییس جمهور فراری و مستعفی به تعلیق در آمده است.
الصبیحی و ناصر که مسئولیت عملیات اطلاعاتی و جاسوسی در استان های عدن ، لحج و ابین را بر عهده داشتند از ماه مارس در اسارت انصارالله به سر می برند.
به گفته یکی دیگر از منابع نزدیک به مذاکرات سوئیس ، انصارالله می گوید به محض دستیابی به توافقنامه دائم آتش بس این زندانیان را آزاد می کند.
این منابع گفتند هم اکنون به جای مذاکرات مستقیم میان دو طرف ، اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در چارچوب تلاش برای کاهش اختلافات ، با دو طرف سرگرم مذاکره است.
این اختلافات در حالی بروز کرده است که گزارش ها از منابع پزشکی و قبیله ای در یمن ، از درگیری میان انصارالله و نیروهای طرفدار منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن و کشته شدن پانزده تن از دو طرف حکایت دارد.
به گفته منابع پزشکی در درگیریهای شدید شب گذشته در مارب دست کم پانزده تن از دو طرف کشته شدند. دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند .
مذاکرات صلح از روز سه شنبه و به دور از دوربین های تلویزیونی در سوئیس اغاز شد .

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
اختلاف شیعه با اهل سنت همانند اختلاف میان دیگر فرق سنی