سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برخورد با قاچاق سمندر لرستانی


برخورد با قاچاق سمندر لرستانیمیزان/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از برخورد با قاچاق سمندر لرستانی خبر داد.

همزمان با چهارمین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست صبح امروز نشست تخصصی جلوگیری از قاچاق حیات وحش در ایام پایانی سال با نگاه ویژه به سمندر لرستانی با حضور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان، نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، جمعی از تشکل‌های زیست محیطی فعال در حوزه حفاظت از سمندر لرستانی در غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد.
محمد حسین بازگیر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و احتمال افزایش قاچاق گونه نادر و ارزشمند سمندر لرستانی به منظور هم افزایی و بررسی راهکارهای اجرایی در حفاظت بیشتر این گونه این نشست تخصصی برگزار شد.
وی با اشاره به مصوبات این جلسه افزود: مقرر شد به منظور جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست درباره گونه سمندر لرستانی ادارات کل حفاظت محیط زیست لرستان و خوزستان ظرف مدت یک هفته نسبت به انتشار گزارش کاملی از وضعیت این گونه شامل نام علمی،زیستگاه، بیولوژی و تهدیدات اقدام کنند و این گزارش مرجع رسمی اطلاع رسانی قرار گیرد.
بازگیر ادامه داد: همچنین مقرر شد دستگاه های استانی نسبت به هماهنگی با دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، صدا و سیما و رسانه های محلی و آموزش جوامع محلی با همکاری تشکل های زیست محیطی اقدام کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اعلام آمادگی یگان حفاظت محیط زیست تهران جهت تشدید برخورد با قاچاق سمندر لرستانی، تصریح کرد: تشکیل انجمن یا یک تشکل زیست محیطی در سطح ملی جهت حفاظت از سمندر لرستانی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
راه کار برخورد با قاچاق تلفن همراه