سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حریق خانه قدیمی در قزوین بعد از سه ساعت مهار شد


به گزارش عصر سه شنبه ایرنا،قدیر موسی خانی افزود: در پی تماس مردمی با سامانه 125 آتش نشانی قزوین در ساعت 9 و 30 دقیقه روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه از آتش سوزی خانه ای در خیان امام خمینی(ره) ،زرگر كوچه از محلات قدیمی شهر خبر داده شد، كه بلافاصله سه اكیپ اطفای حریق از ایستگاه های دو، سه و شش متشكل از 20 نفر از نیروهای این سازمان به محل اعزام شدند.
وی اظهار داشت: با توجه به بافت فرسوده بناهای حومه محل حادثه و احتمال سرایت شعله های آتش به ساختمان های همجوار، با تلاش نیروی های اطفاء حریق این سازمان از سرایت آتش به نقاط دیگر جلوگیری شد.
موسی خانی مدت زمان اطفاء حریق را سه ساعت عنوان كرد و افزود: در این آتش سوزی بعلت ریزش های مداوم سقف شیروانی منزل یكی از آتش نشانان دچار مصدومیت شد.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطر نشان كرد: متاسفانه بافت قدیمی شهر به دلیل باریك بودن معابر برای تردد و متروكه بودن برخی از منازل كه گاها به انبار كالا تبدیل شده اند جزء مناطق پر خطر شهر محسوب می شوند .
به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری قزوین در این خصوص، در حوادث مشابه، شاهد آتش سوزی خانه های قدیمی بعضا با بافت تاریخی بوده ایم كه اغلب توسط مالكان خریداری شده و بدون بازسازی و بهره برداری بصورت متروك باقی مانده است.
ابوالفضل ذوالقدر، از شهروندان خواست تا با رسیدگی و بازسازی بناهای بلا استفاده خود در جهت ایمن سازی این بناها اقدام نموده و از بروز حوادث این چنین جلوگیری كنند.
6128/7389

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ساخت خانه در کمتر از سه ساعت با پرینتر سه بعدی