فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



گلستان، بوستان معرفت و شور حسینی شد


به گزارش خبرنگار ایرنا مردم مومن و خداجوی استان گلستان شب گذشته و امروز /چهارشنبه/ با حضور در مساجد، حسینیه ها و تکایای این استان به عزاداری پرداخته و با امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) و اسرای کربلا همنوایی کرده و فریاد یا حسین یا حسین سر دادند.
در گرگان مرکز استان گلستان نیز مانند سایر شهرهای ایران همگام و همراه با زائرین کربلای معلی، مراسم پیاده روی که در بزرگداشت اربعین و شهدای دشت نینوا توصیه شده است، به سمت امامزاده عبدالله این شهر برگزار شد.
برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع نذورات در مسیرهای مختلف عزاداران حسینی از جمله در میدان مرکزی گرگان (فلکه شهرداری) از سوی هیات ابوالفضلی مهدیون این شهرستان جلوه خاصی به مراسم اربعین داد.
همچنین از سوی هیات عزاداری شهر سرخنکلاته، کاروان نمادین اسرای کربلا از میدان ولی عصر (عج) به سمت
گلزار شهدای گرگان به حرکت در آمده که در طول مسیر شبیه خوانی و مقتل خوانی مداحان اهل و بیت عصمت و طهارت و نیز اجرای نمایش به یاد اسرای کربلا و بازخوانی شقاوت یزیدیان برپا شد.
حرکت این کاروان و حضور مشتاقان حسینی جلوه زیبایی به شهر گرگان داد همچنین اقشار مختلف مردم با دیدن این صحنه ها به یاد سرور شهیدان و لب های تشنه حضرت ابوالفصل العباس اشک ماتم ریختند.
در حاشیه این مراسم مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: امامزاده های این استان امروز میزبان دسته های عزادار و اقشار مختلف مردم سوگوار بود.
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد اظهار کرد: همچون سال های قبل با مشارکت اداره اوقاف و هیات امنای امامزادگان ویژه برنامه هایی برای برگزاری باشکوه آیین های اربعین حسینی و اطعام عزاداران از محل اجرای نیات واقفان تدارک دیده شد.
وی اضافه کرد: امسال در 30 امامزاده شاخص شهرستان های استان گلستان ویژه برنامه حضور هیات های قرائت زیارت اربعین، عزاداری، مداحی و سخنرانی با حضور روحانیان مستقر و بیش از 50 روحانی اعزامی از حوزه های علمیه کشور برنامه ریزی شده بود.
سیدنژاد افزود: آستان امامزاده عبدالله، کریم آباد و اسحاق موسی بن جعفر در گرگان، یحیی بن زید در گنبدکاووس، محمدبن زین محمدبن جعفر یا آق امام آزادشهر، امامزاده هارون، عبدالله و اسماعیل (س) علی آباد، علیرضا سرطاق و حبیب الله بندرگز، مجید، فضل الله و عبدالله روشن آباد کردکوی، قاسم (س) دلند، عبدالله (س) کلاله، تیربابا پاسنگ گالیکش و جعفر (س) مینودشت از جمله امامزادگانی بود که در آنها آیین اربعین حسینی با شکوه خاصی برگزار شد.
استان گلستان دارای 14 شهرستان و 27 بخش تابعه است.

از: مجید میهن دوست
3014/6203

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کلیپ تصویری احداث بزرگترین بوستان خاورمیانه(بوستان ولایت)