علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۱۶ تعریف جدید از مشاغل خانگی/ منظور از کار در خانه چیست


به گزارش خبرنگار مهر، تعاریف و مفاهیم مرتبط با مشاغل خانگی و کار در خانه از سوی مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار استانداردسازی و به روز شد. در تطبیق مفاهیم مرتبط با مشاغل خانگی با طبقه بندی وضع شغلی ملی و بین المللی، مصادیق شاغل دارای مجوز شغل خانگی اعلام شده است.

در قالب استانداردسازی صورت گرفته، تعاریف جدیدی از كار خانگی، كارگر خانگی، كار در خانه، شغل خانگی، شغل خانگی مصوب، شاغل خانگی، شاغل دارای مجوز مشاغل خانگی، شاغل خانگی مستقل، پشتیبان شاغل خانگی، كارفرمای شاغل خانگی، شاغل خانگی تحت پوشش، شاغل خانگی مزد و حقوق بگیر، كاركن خانگی بدون مزد، كارگاه خانگی، مجوز شغل خانگی مصوب و قرارداد شغل خانگی مصوب ارائه شد.

به عنوان نمونه در تعریف كار در خانه آمده است: نوعی از اشتغال است كه توسط مزد و حقوق بگیر در واحد مسكونی خود یا هر محل دیگری غیر از محل كار یا سكونت كارفرما انجام شده و منجر به تولید كالا یا ارائه خدمت تعیین شده می شود.

همچنین در تعریف دیگری درباره شاغل خانگی مزد و حقوق بگیر مطرح شده است: شاغل خانگی است كه بر اساس قرارداد شغل خانگی مصوب، فعالیت كرده و در ازای آن مزد، حقوق یا كارمزد معین (اعم از نقدی یا غیرنقدی) دریافت می كند.

برای كار در خانه نیز عنوان شده است: نوعی از اشتغال است كه توسط مزد و حقوق بگیر در واحد مسكونی خود یا هر محل دیگری غیر از محل كار یا سكونت كارفرما انجام شده و منجر به تولید كالا یا ارائه خدمت تعیین شده می شود.


ویدیو مرتبط :
مشاغل خانگی