سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمادگی 2 هزار کادر درمانی عضو بسیج جامعه پزشکی ایلام برای خدمت به زائران اربعین


سرهنگ ساسان زمانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سازمان امسال نیز همچون سال گذشته با توجه به ماموریت ذاتی خود آمادگی لازم دارد تا در نقطه صفر مرزی و پایانه مهران به زائر خدمات درمانی و پزشکی ارائه دهد.
وی با اشاره به توانایی در ایجاد بیمارستان تخصصی و صحرایی افزود: هدف از ایجاد اینگونه از بیمارستان های صحرایی کسب آمادگی و تمرین برای مواقع بروز حوادث بحرانی و غیر مترقبه و نیز راهی مناسب برای کمک به نیازمندان است.
زمانی تاکید کرد: در حماسه اربعین سال گذشته با توجه به غافلگیری همه مسئولان و دست اندرکاران اربعین نسبت به حجم زیاد زائر و نیز تجربه نخست مسئولان در این زمینه، بی شک وجود مشکلات، ناهماهنگی ها و گاه کمبودها غیرقابل انکار است.
وی یادآور شد: سال گذشته زیرساخت های درمانی آماده نبود و کمبود زیرساخت های درمانی باعث بروز مشکلات عدیده ای شده به همین دلیل خدمات دهی درمانی به زائر چندان گسترده و مناسب نبود.
زمانی گفت: امسال تمامی تمهیدها و تدابیر لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اندیشیده شده و مشکلات و ناهماهنگی ها امسال نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود و هدف نیز حفظ آسایش، امنیت و سلامت زائر اربعین حسینی است.
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی ایلام با بیان اینکه 2 هزار پزشک، پیراپزشک، پرستار عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی هستند، اضافه کرد: این اعضا در حوزه های مختلف درمانی در مواقع مورد نیاز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به نیازمندان در هر منطقه و مکانی را دارند.
وی افزود: برای اربعین امسال کانون بسیج جامعه پزشکی در پایانه مرزی مهران راه اندازی و تجهیز شده و فراخوان و هماهنگی های لازم در بین اعضا برای حضور در نقطه صفر مرزی و انجام کمک های درمانی و بهداشتی به زائر صورت گرفته است.
زمانی اظهار کرد: به طور ذاتی وظیفه اصلی تامین سلامت و بهداشت زائر بر عهده دانشگاه علوم پزشکی ایلام است و سازمان بسیج جامعه پزشکی و کانون های این سازمان در نقاط مختلف استان آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در خدمات رسانی به زائر اربعین است.
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی ایلام از آمادگی لازم برای احداث و برپایی بیمارستان تخصصی – صحرایی در پایانه مرزی مهران در مدت حضور زائر خبر داد و ابراز امیدواری کرد با همکاری دیگر دستگاه های حوزه سلامت امسال بسیج جامعه پزشکی استان بهترین و مطلوب ترین خدمات پزشکی و درمانی را به زائر اربعین حسینی ارائه دهد.
زمانی افزود: سال گذشته این سازمان در مدت 11 شبانه روز به 22 هزار و 500 نفر خدمات رسانی رایگان شامل ویزیت، معاینه و دارو ارائه داد.
6119/9002

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اورژانس 115 خدمت گذاران زائران اربعین در مرز مهران