سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پازل فون، کابوسي براي پروژه آرا


به‌تازگي يک نوع تلفن ويژه معرفي‌شد و به‌شدت توسط منتقدان و افراد عادي مورد استقبال گرفت ولي مشکلي در راه ساخت آن وجود دارد که اين مشکل هزينه ساخت است، در همين راستا نيز پازل فون به دنبال سرمايه ساخت همراه هوشمند ماژولار خود است تا بتواند اين محصول را روانه بازار سازد؛ به‌اين‌ترتيب مي‌توان گفت که پازل فون، کابوسي براي پروژه آرا محسوب خواهد شد.

آي تي رسان/به‌تازگي يک نوع تلفن ويژه معرفي‌شد و به‌شدت توسط منتقدان و افراد عادي مورد استقبال گرفت ولي مشکلي در راه ساخت آن وجود دارد که اين مشکل هزينه ساخت است، در همين راستا نيز پازل فون به دنبال سرمايه ساخت همراه هوشمند ماژولار خود است تا بتواند اين محصول را روانه بازار سازد؛ به‌اين‌ترتيب مي‌توان گفت که پازل فون، کابوسي براي پروژه آرا محسوب خواهد شد.

شرکت‌هاي مختلفي براي ساخت تلفن‌هاي همراه هوشمند ماژولار (همراه‌هايي که از قطعات مختلفي ساخته‌شده و بنا به سليقه کاربر مي‌توان با تغيير موقعيت اين قطعات براي تغيير شکل دستگاه اقدام کرد) تلاش کرده‌اند ولي تا به امروز هيچ‌کدام از اين شرکت‌ها موفق به انجام اين کار نشده و نتوانسته‌اند تا يک ابزار کامل و کارآمد ماژولار را توليد کنند. در اين ميان محصولي به نام پازل فون در معرفي‌هاي اوليه خود به‌خوبي توجه‌ها را به‌سوي خود معطوف ساخته است.

اين همراه هوشمند که به‌صورت مستقيم مي‌تواند سرنوشت پروژه آرا را تحت تأثير قرار بدهد، از قطعات مختلفي تشکيل‌شده است که قابليت جابجايي دارند. قطعات اين همراه توسط شرکت سازنده با نام‌هاي جالبي خوانده مي‌شوند که اين نام‌ها به ترتيب شامل اين موارد هستند:

بخش ستون فقرات (Spine): نمايشگر ال‌سي‌دي 5 اينچي، قاب و بلندگوي دستگاه
بخش مغز (Brain): پردازنده و دوربين
بخش قلب (heart): باتري و فناوري‌هاي ثانويه

تمامي اين بخش‌ها به‌سادگي قابل تعويض و جابجايي هستند و به همين دليل نيز اين همراه اندرويدي کاملا با ساير نمونه‌هايي که تا به امروز ساخته ‌شده‌اند متفاوت خواهد بود. اين دستگاه براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده قرار است تا قيمتي حداقل 333 دلاري داشته باشد.

از مشخصات سخت‌افزاري اين دستگاه نيز مي‌توان به اين موارد اشاره کرد: يک پردازنده 8 هسته‌اي که البته هنوز نام شرکت سازنده آن فاش نشده است، يک رم 3 گيگابايتي، نمايشگر ال‌سي‌دي 5 اينچي با کيفيت 1080p، دوربين اصلي با کيفيت 12 مگاپيکسل و دوربين دوم با کيفيت 5 مگاپيکسل و درنهايت نيز حافظه داخلي که بر اساس قيمت دستگاه متفاوت خواهد بود.

شايان‌ذکر است که قيمت ياد شده براي مدل پايه و 16 گيگابايتي اين دستگاه است و مدل‌هاي 32 و 64 گيگابايتي اين همراه ماژولار، برچسب قيمت 444 و 777 دلاري به خود مي‌بينند.

بااين‌وجود مشکل اصلي در راه عرضه اين همراه هوشمند را بايد هزينه ساخت آن دانست، شرکت سازنده اعلام کرده است که براي دست پيدا کردن به برنامه‌ريزي اعلام‌شده يعني عرضه دستگاه موردنظر در سال 2016 ميلادي نياز به سرمايه‌گذار دارد و به همين دليل نيز فراخوان عمومي براي جذب سرمايه انجام داده است.


ویدیو مرتبط :
پازل فون: یک گوشی هوشمند ماژولار از دیار نوکیا