فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شبکه تهران مجری محور است


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاح شبکه تهران سخنرانی کرد و گفت: در ابتدای مراسم سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تولد شبکه تهران و با کیفیت وضوح برتر را تبریک می‌گویم. 

وی افزود: شبکه پنج سیما که ابتدا شبکه تهران بوده است و از شش سال گذشته از طریق گیرنده‌های زمینی دریافت می‌شد و هویت تهرانی را مستقل می‌کرد در دوران جدید ماموریت اقتصادی پیدا کرد و مسائل اقتصادی به شکل خاص جایگزین شبکه تهران شد. 

رئیس سازمان صدا و سیما دلیل افتتاح زود هنگام این شبکه را الزامات مناسبات پیش‌رو و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان دانست و گفت: این دو عامل باعث تسریع در افتتاح شبکه تهران شده است، به این دلیل که مجلس خبرگان رهبری نیاز دارد که شبکه‌های استانی از کاندیداهای خود دعوت به عمل آورد و جزء الزامات آنها است. 

سرافراز تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این شبکه مجموعه‌ای از ماموریت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و خصوصا اطلاع‌رسانی است که در تمام ابعاد و زمینه‌ها باید کار کند، به این دلیل که اقتضای استان تهران است. اطلاع رسانی باید به گونه‌ای باشد که منظومه‌ای از رفتارهای استان تهران برای تصمیم‌گیری درست به مردم تهران برسد. 

وی با بیان این که در این راستا باید از اطلاعات ترافیکی، محیط زیستی و دیگر اطلاعات استفاده شود، گفت: این منظومه باید کامل شود تا بتواند اطلاعات خوبی را برای مردم داشته باشد و ما در این راستا از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌کنیم تا این مهم محقق شود. 

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: شبکه تهران با برنامه‌های جدید و ساختارهای نو طراح شده است، تا از این امکانات استفاده کنیم تا در قالب‌های جدید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. شبکه تهران با توجه به ساختاراش شبکه‌ای چابک محسوب می‌شود و با نیروی انسانی کم ولی کارآمد و جوان برنامه‌های خود را تولید می‌کند و امیدوارم که از تجربه‌ بزرگترها نیز کمک بگیرند تا بتواند شبکه‌ خوبی برای مردم فراهم کند.

سرافراز شبکه تهران را مجری محور دانست و گفت: قرار است که در پخش این شبکه مجری مدام حضور داشته باشد تا بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند. 

وی پخش کیفیت تصویری HD و با وضوح بالا را از ویژگی‌های این شبکه‌ دانست و گفت: شبکه تهران اولین شبکه با پخش کیفیت بالا در داخل کشور است که به راه‌اندازی شد اما پیش از آن شبکه‌های برون مرزی حیسپان تی‌وی و پرس تی‌وی در معاونت برون مرزی به صورت HD پخش می‌شدند. که امیدوارم در دیگر شبکه‌های نیز این امر تسری پیدا کند.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: نوار در این شبکه حذف شده است و از طریق سرورها کلیه برنامه‌ها پخش می‌شود و امیدواریم که از این به بعد تمام دستگاههای مرتبط کمک کنند تا شبکه‌ای خوب و مفید و با اطلاع‌رسانی مناسب برای مردم تهران و اهالی این استان قرار بگیرد.

در پایان این مراسم از زنده یاد مرتضی احمدی بازیگر و هنرمند رادیو و تلویزیون تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 


ویدیو مرتبط :
جدید : مناظره آقای حسینی مجری شبکه ولایت با هاشمی مجری شبکه وهابی کلمه و گاف جدی