بازدید رایگان از موزه‌ها در 29 اردیبهشت


آغاز هفته میراث فرهنگی همه موزه‌های کشور رایگان هستند.

 «براساس بخشنامه ابلاغ‌شده به همه موزه‌های کشور، در روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی همه موزه‌های کشور رایگان هستند.»

محمدرضا کارگر، مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر تاکید کرد: همه موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی (29 اردیبهشت) رایگان هستند و زمان بازدید از موزه‌ها مانند هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 خواهد بود.

وی در ادامه گفت: این بخشنامه به دیگر موزه‌های کشور که زیر نظر دستگاه‌های دولتی هستند، نیز فرستاده شده است و با توجه به این‌که در سال‌های گذشته از آن تبعیت کردند، امیدواریم امسال نیز بازدید از این موزه‌ها برای مردم رایگان باشد.

سال گذشته مراسم «شب موزه» در سردر میدان مشق و در هفته میراث فرهنگی برپا شد، که پس از پایان آن اداره کل موزه‌ها اعلام کرد این برنامه را در سال‌های آینده با مدیریت بهتری برپا می‌کند، اما کارگر در در گفت‌وگو با ایسنا، برگزاری مراسم شب‌موزه در هفته میراث فرهنگی را به آغاز تعطیلات تابستان و ماه مبارک رمضان موکول کرد.

به گفته‌ او، در روز جهانی موزه‌ها در 29 اردیبهشت‌ماه، نمایشگاه «73 اثر مهر ساسانی» که یک هفته گذشته از آمریکا به ایران تحویل داده شد نیز در موزه ملی ایران افتتاح می‌شود.


ویدیو مرتبط :
بازدید از موزه سنگ شناسی