سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سفر رسمی نخست وزیر ایتالیا به عربستان


ایرنا/ 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا به منظور تحکیم روابط دوجانبه در سفری دو روزه امروز عازم عربستان سعودی می شود.

نخست وزیری ایتالیا طی بیانیه ای اعلام کرد که متئو رنتزی روزهای یکشنبه و دوشنبه برای سفری رسمی و جهت تحکیم روابط دوجانبه عازم عربستان سعودی می شود.
رنتزی امشب با محمد بن نایف عبدالعزیز وزیر کشور عربستان و محمد بن سلمان وزیر دفاع دیدار می کند و صبح روز دوشنبه نیز از محل ساخت متروی ریاض بازدید بعمل می آورد و ساعت 13 نیز با شاه سلمان ملاقات خواهد کرد.
مبارزه با تروریسم و روابط تجاری، دو موضوع مورد نظر در سفر رنتزی به عربستان برای تحکیم روابط دوجانبه است. سفر رنتزی به عربستان تابستان گذشته توسط پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا اعلام شده بود. جنتیلونی تابستان گذشته طی دیدار با همتای سعودی خود در رم، بر لزوم تقویت روابط دوجانبه اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کرده بود.
بر اساس گزارش موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در سال 2014 میلادی ارزش صادرات ایتایا به عربستان به چهار میلیارد و 800 میلیون یورو رسید که هفت و شش دهم درصد نسبت به سال قبل رشد کرده بود. ایتالیا یازدهمین شریک تجاری عربستان در جهان و سومین در اتجادیه اروپا پس از فرانسه و المان محسوب می شود.
بیشترین صادرات ایتالیا به عربستان شامل ماشین آلات صنعتی و محصولات مشتق از پالایش نفت و همچنین تجهیزات و لوازم برقی می شود .


ویدیو مرتبط :
سفر وزیر صنعت به ایتالیا