گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



برپایی کارگاه موقت مرمت اشیا در کاخ سعدآباد


همزمان با هفته بزرگداشت میراث فرهنگی واحد حفاظت و مرمت مجموعه سعدآباد به برپایی کارگاه موقت مرمت اشیا اقدام کرده است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد، در راستای آشنایی بازدیدکنندگان این مجموعه و علاقمندان به هنر مرمت اشیا، کارگاهی به مساحت 15 متر مربع شامل آموزش مرمت آثار سفالی و نقاشی رنگ و روغن روی بوم  از 27 اردیبهشت ماه تا 3 خرداماه در محوطه باغ موزه سعدآباد دایر  است.
حفاظت و نگهداری آثار گذشتگان برای نمایش و ارائه آنها به نسل های آتی یکی از وظایف و اصول بنیادی موزه ها است. هر ساله، هزاران نفر از درهای موزه ها عبور می کنند، به تماشای گالری ها می روند، از نمایشگاه های موقت دیدن می کنند و دقایق زیادی را در موزه ها صرف می کنند و کمتر به یاد می آورند کسانی که در پشت صحنه این امکان و منظر را برای بازدیدکننده ها بوجود می آورند مرمتگران، باستان شناسان و موزه داران می باشند.
گفتنی است این کارگاه در روزهای یاد شده در دو نوبت صبح از ساعت 9:30 تا 12:30 و بعدازظهر  ساعت 13:30 تا 17:30 فعالیت خواهد داشت و شرکت برای عموم بازدیدکنندگان آزاد است.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
مجموعه کاخ سعدآباد تهران