سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ چگونه بازی مخفی شطرنج را در فیس‌بوک مسنجر اجرا کنیم؟


آی تی آموزی/ چگونه بازی مخفی شطرنج را در فیس‌بوک مسنجر اجرا کنیم؟آی تی رسان/ فیس‌بوک مسنجر یک بازی مخفی شطرنج دارد که می‌توانید با هرکسی برروی هر دستگاه ویندوز، iOS و اندروید بازی کنید. این بازی در گروه انجام نمی‌شود؛ در کنار اجرای این بازی، دو نفر می‌توانند گفتگوی خود را نیز ادامه دهند. در ادامه می‌خواهیم به شما یاد دهیم، چطور این بازی را شروع و مهره‌ها را حرکت دهیم. با ما باشید.

هرکس می‌تواند بازی شطرنج را شروع کند. برای این کار، علامت @ را تایپ کرده و منتظر ظاهرشدن گزینه Chess در پاپ‌آپ شوید. این گزینه را انتخاب کرده و بعد از زدن یک اسپیس، کلمه Play را تایپ کنید. حالا دکمه ارسال را بزنید یا فقط کلمه fbchess play@ را تایپ کنید. بازی شروع خواهد شد. ممکن است مهره شما سفید یا سیاه باشد. بنظر می‌رسد هیچ قانونی برای اینکه با کدام مهره شروع کنید، وجود ندارد و مسنجر بطور اتفاقی یک رنگ را انتخاب می‌کند.

اجرای بازی مخفی شطرنج در فیس‌بوک مسنجرهر زمان بخواهید یک مهره را حرکت دهید، ابتدا باید fbchess@ را تایپ کرده و بعد از آن مهره موردنظر و محلی را که می‌خواهید آن مهره برود، بنویسید. نحوه نوشتن آن بصورت ذیل است:

Ads پیج اینستاگرام آی‌تی‌رسان --- کانال تلگرام آی‌تی‌رسان --- پیچ فیس‌بوک آی‌تی‌رسان Ads
fbchess Pd3@

P نشان‌دهنده مهره پیاده و D3 نشان‌دهنده خانه‌ای است که می‌خواهید این مهره به آن برود. مهره‌های دیگر با حرف اول نامشان نشان داده می‌شوند. K برای پادشاه، Q برای ملکه، B برای فیل، R برای رخ، N برای وزیر (من تعجب می‌کنم چرا حرف H برای اسب کار نمی‌کند) و صدالبته P برای پیاده.

این مهم است که اول حرف مهره و بعد حرف و شماره خانه موردنظر را تایپ کنید. شما باید هنگام بازی مراقب باشید، حروف نشان‌دهنده مهره‌ها، بزرگ (کپیتال) باشد. برای دریافت راهنمای کل دستورات این بازی، fbchess help@ را تایپ کنید. هرچیزی که بدون دستور fbchess@ در مکالمه تایپ شود، بصورت یک پیام ساده فرستاده خواهد شد.


منبع: آی تی رسان


ویدیو مرتبط :
راه اندازی تماس ویدئویی در مسنجر فیس بوک