سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزارش فارس: اقدام فوری تلگرام برای مسدود کردن کانال‌های داعش/ حذف کانال‌‌های مستهجن، فقط یک ادعا


گزارش فارس: اقدام فوری تلگرام برای مسدود کردن کانال‌های داعش/ حذف کانال‌‌های مستهجن، فقط یک ادعا

پس از اقدام تروریستی داعش در فرانسه، تلگرام فورا کانال‌های داعش را مسدود کرد. تلگرام قبلا در پاسخ به درخواست ایران برای حذف کانال‌های غیراخلاقی و ضدامنیتی، گفته بود: «از قبل به دلیل محدودیت‌های خودمان کانال‌های مستهجن را مسدود کرده‌ایم» اما این حرف تنها یک ادعا بود.

فارس/ پس از اقدام تروریستی داعش در فرانسه، تلگرام فورا کانال‌های داعش را مسدود کرد. تلگرام قبلا در پاسخ به درخواست ایران برای حذف کانال‌های غیراخلاقی و ضدامنیتی، گفته بود: «از قبل به دلیل محدودیت‌های خودمان کانال‌های مستهجن را مسدود کرده‌ایم» اما این حرف تنها یک ادعا بود.
به تازگی عبدالصمد خرم‌آبادی دبیرکارگروه فیلترینگ درباره کابردهای ضد امنیتی پیام‌رسان تلگرام گفته: «تلگرام علاوه بر مسائل مستهجن، دارای مسائل متعدد ضد امنیتی است و برای مثال گروه داعش برای فراخوان از تلگرام استفاده می‌کند.»

کارشناسان امنیتی آمریکا معتقدند شبکه‌های ارتباطی مانند تلگرام برای گروه‌های تروریستی موهبتی مهم به شمار می‌رود؛ زیرا به ادعای آن‌ها، امنیت بالای این نرم‌افزارها، امکان ردیابی تروریست‌ها و اقداماتشان را غیرممکن می‌کنند.

همچنین با گذشت یک هفته از حملات تروریستی پاریس و تشدید فشار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در اروپا و آمریکا به منظور تضعیف سیستم‌های رمزگذاری دیجیتال، مقامات دولتی می‌گویند محبوبیت فزاینده پلاتفورم‌های ارسال ایمیل و پیام رمزگذاری شده مانند iMessage یا WhatsApp موجب شده تا آنها برای کنترل فعالیت‌های جنایی احتمالی و کشف نقشه‌های تروریستی دچار مشکل شوند. اما علیرغم گزارش‌های اولیه‌ای که این پلاتفورم‌ها را عامل حملات پاریس می‌داند، هیچ شواهد جدی وجود ندارد که نشان دهد تروریست‌ها از خدمات ارسال پیام ایمن استفاده کرده باشند.

امنیت بالای شبکه اجتماعی تلگرام و امکان پاک کردن اطلاعات رد و بدل شده به وسیله خود کاربر از مزایای تلگرام برای کاربران است که این قابلیت‌‌ها برای اعضای داعش نیز جذاب است.

نرم‌افزار تلگرام هم‌اکنون بیش از 50 میلیون کاربر دارد که روزانه حدود یک میلیارد پیام ارسال می‌کنند.

پس از حملات تروریستی پاریس، فعالیت داعش در پیام‌رسان تلگرام زیر ذره بین قرار گرفت. داعش از طریق کانال‌هایی در تلگرام به تبلیغ فعالیت‌های خود می‌پردازد و برخی اعضای این گروه تروریستی از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند.

این حادثه به سرعت افکار عمومی را متوجه نقش تلگرام در برقراری ارتباط بین اعضای داعش کرد تا جایی که تلگرام مسدود سازی کانال‌های ارتباطی داعش را در دستور کار سریع قرار داد.

به تازگی نیز تلگرام در این باره به کاربران خود گزارش کرده: به لطف گزارش‌های شما ما 164 کانال عمومی که برای انتشار تبلیغات تروریستی مورد استفاده قرار می‌گرفت را مسدود کردیم. در این کانال‌ها به 12 زبان تبلیغات گروه داعش ارسال می‌شد. گزارش‌های خود را به [email protected] ارسال کنید تا کانال‌های داعش را شناسایی و مسدود کنیم. سیاست ما ساده است. حفظ حریم خصوصی مهم است. اما کانال‌های عمومی ربطی به حریم خصوصی ندارند و کانال‌های عمومی داعش مسدود خواهند شد.

عکس‌العمل سریع تلگرام پس از حادثه تروریستی فرانسه توسط داعش در حالی انجام شده که وزارت ارتباطات ایران نیز پیش از این از تلگرام خواسته بود کانال‌های غیراخلاقی و ضدامنیتی را برای تعداد زیاد کاربران ایرانی این پیام‌رسان مسدود کند که با پاسخ منفی تلگرام روبه‌رو شده بود.

پس از این درخواست ایران، تلگرام اعلام کرد که اگر کانال‌های مستهجن تنها نگرانی ایران است ما پیش از این اقدام به مسدود کردن کانال های مستهجن به دلیل محدودیت‌های خودمان کرده‌ایم و این موضوع ارتباطی با درخواست ایران نداشته است.

ادعایی که باز بودن کانال‌های غیراخلاقی خیلی زود خلاف آن را اثبات کرد و همچنین اقدام فوری درباره داعش نشان داد که به رغم ادعای مدیران تلگرام، اولویت جدی برای مسدود سازی کانال‌های غیراخلاقی در دستور کار نیست.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
کانال آیه مینهو در تلگرام....شرط میبندم بهترین کانال...