سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



مانع بی انگیزگی و تفکر منفی خود شوید!


pessimist negative on gray background

تفکرات منفی تا چه میزان بر روحیه و ذهن افراد تاثیرگذار است و می تواند در زندگی آن ها تغییر ایجاد کند بهتر است سعی کنند هرچه زودتر برای تغییر این طرز فکر تلاش کنند و مانع بروز بی انگیزگی در روح و روان خود شوند

علی ناظری، روانپزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به منفی‌بافی برخی افراد به امور زندگی گفت: منفی‌بافی در افراد از نظر علم روانپزشکی بیشتر محصول مشکلات اساسی همچون اضطراب, افسردگی ,وسواس فکری است.

وی در ادامه افزود: افراد مبتلا به اضطراب، وسواس‌های فکری و افسردگی مدام به‌ دنبال اشکالها و کاستی‌های موجود در امور هستند و چون در دنیا هیچ چیزی قابل پیش‌بینی و کامل و بی‌عیب و نقص نیست، پس در نتیجه غالباً این افراد نسبت به تمام امور زندگی دچار دیدگاهی منفی هستند.

این روانپزشک در تشریح عواقب این منفی‌بافی‌ها در زندگی چنین اشخاصی گفت: از آنجایی که این افراد با توجه بیش از حد به نیمه خالی لیوان ذهن خود را خسته کرده و اجازه ورود افکار مثبت و امیدوارکننده را به مخیله خود نمی‌دهند غالباً در زندگی دچار بی‌انگیزگی و بی‌هدف بودن می‌شوند.

دکتر ناظری ادامه داد: همین امر موجب می‌شود تا عملکردشان در امور مختلف بازده خوبی نداشته و با توجه به بی‌انگیزگی، تلاش لازم برای موفقیت و پیشرفت را ندارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، خاطرنشان کرد: بازخوردها و اتفاقات مرتبط با اعمال و گفتار این افراد غالباً منفی می‌باشد چراکه منفی‌بافی و عدم وجود انگیزه و هدف پایه و اساس اعمال این افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
چطوری تفکر منفی همه یا هیچ را حذف کنیم؟