سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تاثیر داروی ضدافسردگی در مقابله با آلزایمر


سلامت نیوز: یک تحقیق جدید نشان می دهد داروی متداول ضدافسردگی می تواند در مقابله با ترکیباتی هم که موجب کاهش حافظه و دمانس می شود، موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دریافتند که میزان ترکیبات نوروتوکسیک خون به شکل قابل توجهی در بیماران مبتلا به افسردگی بعد از درمان با داروی ضدافسردگی «اسکیتالوپرام» کاهش می یابد.

به گفته آنجلس هالاریس سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی دانشگاه شیکاگو، افسردگی می تواند موجب آغاز واکنش التهابی شود که در نهایت منجر به تشدید افسردگی می شود. واکنش التهابی منجر به تولید ترکیبات نوروتوکسیک شده و باعث نابودی سلول های مغزی می شود. حال اگر افسردگی درمان نشود، نابودی سلول ها موجب اختلال حافظه و دمانس می شود.

هالاریس در این باره می گوید: «لازم است که افسردگی به موقع تشخیص داده شود، درمان خوبی برای آن آغاز شود و از عود مجدد آن پیشگیری شود.»

در این مطالعه، ۳۰ بیمار مبتلا به افسردگی شدید با ۲۷ فرد سالم مورد مقایسه واقع شدند. بیماران تحت درمان با اسکیتالوپرام قرار گرفته و به مدت ۱۲ هفته تحت نظر بودند. برخی افراد به دلیل عوارض جانبی دارو یا دلایل دیگر، از مطالعه کنار گذاشته شدند. از بین ۲۰ بیماری که در کل مطالعه حضور داشتند، ۸۰ درصد رهایی کامل یا نسبی از بیماری افسردگی را گزارش دادند.

در ابتدای مطالعه، میانگین میزان همه ۹ ماده ترشح شده توسط سیستم ایمنی در افراد افسرده در مقایسه با افراد سالم بالاتر بود. محققان دریافتند میزان دو ترکیب نوروتوکسیک در بیماران تحت درمان با داروی ضدافسردگی به شکل قابل توجهی کاهش یافته بود. در نتیجه احتمال بروز اختلال حافظه و دمانس هم کاهش می یابد.


ویدیو مرتبط :
تاثیر داروی اپوتیلون برای درمان آلزایمر در موش ها