ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



پلاتینی دست به دامان دادگاه داوری ورزش می‌شود


به گزارش خبرگزاری تسنیم، میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا که فعالیتش در این سازمان از سوی کمیته اخلاق فیفا 90 روز به حالت تعلیق درآمده است، پس از تلاش نافرجام برای لغو این محرومیت از سوی کمیته استیناف فیفا، اکنون قصد دارد اعتراض خود را از طریق دادگاه داوری ورزش (CAS) پیگیری کند.

کمیته اخلاق فیفا پلاتینی را در اواسط ماه اکتبر به دلیل واریز شدن دو میلیون یورو از سوی فیفا به حساب او، به انفصال از خدمت 90 روزه محکوم کرد تا نتایج تحقیقات درباره پولی که از سوی سپ بلاتر به او تقدیم شد، مشخص شوند. او نخست برای لغو محرومیتش به کمیته استیناف فیفا اعتراض کرد، اما این کمیته روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که اعتراض رئیس یوفا را نپذیرفته است.

با این وجود طبق اعلام تیبا دآلس، وکیل پلاتینی، این مرد فرانسوی هنوز از لغو محرومیتش ناامید نشده است و قصد دارد به دادگاه داوری ورزش اعتراض کند. دآلس به نشریه اکیپ گفت: این نهایت تصمیمی است که در این خصوص اتخاذ شده است. این حکم به ما اجازه می‌دهد که اعتراض‌‌مان را از طریق CAS پیگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: پلاتینی خونسرد است، اما فرآیند تحقیقاتی که فیفا دارد درباره‌اش انجام می‌دهد، او را آزرده‌خاطر کرده است. اعتراض ما در تاریخ سوم نوامبر رد شده است، اما آن را در تاریخ 18 نوامبر به ما اطلاع داده‌اند. در این 15 روز ما حق نداشتیم به CAS مراجعه کنیم.

وکیل رئیس یوفا ادامه داد: تا الان پلاتینی می‌خواست که به پروسه داخلی فیفا احترام بگذارد، اما زمانی که این پروسه دارد شما را به سخره می‌گیرد، دیگر باید دست از ساده‌لوح بودن برداشت. برخی می‌خواهند به اعتبار پلاتینی ضربه بزنند و کاری کنند که فعالیت کارگروه انتخاباتی او برای ریاست فیفا به تأخیر بیفتد.

انتخابات ریاست فیفا 26 فوریه سال 2016 (هفتم اسفند سال 1394) برگزار می‌شود و این در حالی است که پلاتینی به خاطر نامشخص بودن صحت یا نادرستی اتهامات وارده به او در خصوص فساد فیفا، نمی‌تواند در این انتخابات شرکت کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دست ندادن کریس رونالدو با پلاتینی