سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پرداخت 1500 میلیارد تومان به طرح‌های اقتصاد مقاومتی/ تولید گیاهی که چندین برابر شکر شیرینی دارد


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صبح امروز همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج از سوی سازمان بسیج سازندگی و با حضور مقامات لشکری و کشوری در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد.

سازمان بسیج سازندگی طی سال‌های اخیر بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وارد مباحث اشتغال‌زایی شده و در 24 عرصه این سیاست‌ها اقداماتی را انجام داده است.

طبق برنامه‌های انجام شده تا کنون 1500 میلیارد تومان اعتبار به این عرصه‌ها اختصاص یافته و 75 هزار کارگاه تولیدی ایجاد شده که به صورت مستقیم 150 هزار نفر و غیرمستقیم 225 هزار نفر اشتغال به وجود آمده است.

همچنین ورود به عرصه مشاغل خانگی و خود اشتغالی توفیقاتی را به همراه داشته و از اختصاص اعتبار 990 میلیارد تومان 94 هزار اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

به گزارش فارس، در این همایش حمید زارع، پرورش دهنده شترمرغ از شیراز با اشاره به اینکه کار خود را با یک مکان اجاره‌ای شروع کرده است، تصریح کرد: با حمایت‌ها و تسهیلاتی که صورت گرفت ظرفیت تولید بالا رفت و سال اول 70 قطعه و پس از آن 150 قطعه شترمرغ پرورش دادیم.

وی ادامه داد: در کنار پرورش شترمرغ، بلدرچین و مرغ نیز در دستور کار قرار گرفت اما یکی از مشکلات در بحث فروش محصولات بود به همین دلیل با اقدامات انجام شده و حمایت‌های لازم صنعت کشتار،‌بسته‌بندی و توزیع در کنار عرضه مستقیم محصولات راه‌اندازی شد.

همچنین در این همایش مجتبی قاسم‌زاده به عنوان کارآفرین در عرصه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند یادآور شد: گیاهان دارویی یکی از مهمترین منابع برای تولید دارو بوده که خواص بسیار زیادی دارند.

این کارآفرین ادامه داد: کشاورز زاده نیستم اما با اجاره زمین کشاورزی توانستیم گیاه «استویا» را پرورش دهیم این محصول چندین برابر شکر شیرین است و با افزایش تولید آن می توان از واردات 800 هزار تنی شکر بی‌نیاز شد.

وی ادامه داد: اولین تولید کننده «استویا» و نشاء آن در کشور هستیم و در کنار آن بسیاری از محصولات کشاورزی که نقش مهمی در سلامت انسان دارند تولید می‌شود.

به گفته قاسم‌زاده گیاه «استویا» به دلیل شیرینی بیش از حد خود در صنایع غذایی، بیسکوئیت و نوشیدنی جایگزین شکر است.

وی افزود: همچنین کشت به‌لیمو به عنوان آرامبخش اعصاب در دستور کار قرار دارد و می‌تواند در کنار دیگر گیاهان نوشیدنی مانند مرزن‌جوش و بادرنج‌بویه جایگزینی برای چایی‌هایی شود که جز رنگ و اسانس چیز دیگری ندارد و متاسفانه کارمندان در ادارات از چای سیاه که حاوی رنگ است استفاده می‌کنند.

در ادامه این همایش از کارآفرین‌های برتر در حوزه اشتغال و اجرای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی تجلیل شد.

بدین ترتیب احسان مکرم زاهد از نیشابور در پرورش قارچ، حسن رستمی از کرمانشاه در پرورش گیاهان دارویی، سید آسیه حسینی از مازندران در پرورش قارچ خوراکی، عباسعلی حاجی بگلو از استان گلستان در پرورش ماهی، زهرا خسروزاده از بوشهر در صنایع تبدیلی خرما، اسماعیل کمالی از خراسان شمالی در صنایع تبدیلی تولید میوه و خشکبار، کمال مرصادی از کردستان،‌ علی ترکاشوند از لرستان، حمید زارع از فارس و محمد بهمن از قم در بخش‌های مختلف تولیدی عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
آموزش آشپزی گیاهی (وگان) - شیرینی گیاهی و بدون شکر