علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نخستین فرودگاه ویژه پهپادها ساخته می شود


مهر/ شرکت Aerodrome نخستین فرودگاه ویژه پهپادها در جهان را خواهد ساخت تا همزمان با توسعه این فناوری نوظهور، زیرساختارهای مربوط به آن از جمله فرودگاهها نیز گسترش چشمگیری پیدا کند.
کار ساخت این فرودگاه از چندی پیش در شهر Boulder City نوادا آغاز شده و زمانی که به بهره برداری برسد عملا متفاوت ترین فرودگاه دنیا لقب خواهد گرفت.

سازنده این فرودگاه بر این باور است که این مجموعه مورد توجه علاقمندان به تفریحات هوایی، مقامات دولتی، نیروهای امداد و نجات و شرکتهای خصوص قرار خواهد گرفت. آنها می توانند از این فرودگاه برای بررسی دقیق و نظارت بر نحوه عملکرد سیستم های پروازی بدون سرنشین استفاده کنند.

شرکتی که این فرودگاه ویژه را می سازد برنامه های گسترده ای را در زمینه آموزش نیروهای انسانی دنبال می کند تا آنها بتوانند پهپادها را با تمرکز بهتری هدایت کنند.

ساخت این فرودگاه درحالی آغاز شده که پیش بینی می شود صنعت سیستمهای پروازی بدون سرنشین در حد فاصل سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ رشد خیره کننده ۸۲.۱ میلیارد دلاری داشته باشد.

از آن گذشته برآورده شده که ۱۰۳ هزار فرصت شغلی مرتبط با این صنعت ایجاد شود.

در حال حاضر فرودگاههای ویژه پهپادهای نظامی در گوشه و کنار جهان راه اندازی شده اما حالا قرار است نخستین نسخه چند منظوره آنها در نوادای آمریکا ساخته شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
گزارش ویژه العالم درباره حمله به فرودگاه صنعا + ویدئو