سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ چگونه در تلگرام نام کاربری بسازیم؟


آی تی آموزی/ چگونه در تلگرام نام کاربری بسازیم؟

جی اس ام/ اگر از تلگرام استفاده می‌کنید... البته به نظر می‌رسد همه در ایران از تلگرام برای ارتباط استفاده می‌کنند! در این مطلب می‌خواهیم در مورد نحوه ایجاد نام کاربری در تلگرام و فواید آن صحبت کنیم. اگر با این ویژگی آشنا نیستید، تا انتهای مطلب همراه باشید، احتمالا از این ویژگی خوشتان می‌آید.
در حال حاضر تلگرام اصلی‌ترین برنامه برای برقراری ارتباط است. اما چرا قابلیت ساخت نام کاربری در تلگرام وجود دارد؟

فواید نام کاربری:

اگر دوست ندارید شماره تلفن خود را در اختیار همه قرار دهید، تلگرام راهی ساده پیش پای شما می‌گذارد: نام کاربری! کاربران دیگر می‌توانند با استفاده از نام کاربری‌تان با شما ارتباط برقرارکنند، بدون اینکه لازم باشد شماره تلفن شما را داشته باشند.
فایده دیگر نام کاربری در گروه‌ها نمایان می‌شود. کاربران در گروه‌ها می‌توانند با استفاده از نام کاربری‌تان شما را یاد (mention) کنند.
منشن کردن در گروه‌ها با استفاده از @ امکان‌پذیر است. حتی اگر نوتیفیکیشن گروه‌ها را غیرفعال کرده باشید، وقتی کسی شما را با نام کاربری‌تان منشن کند، نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد.

همچنین با استفاده از نام کاربری‌تان می‌توانید لینک بسازید و از آن در دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. برای این کار کافی است نام کاربری خود را به انتهای آدرس (نام کاربری)/http://telegram.me اضافه کنید تا کاربران دیگر بتوانند از طریق این لینک با شما ارتباط برقرار کنند.

نحوه ایجاد نام کاربری در تلگرام: (اندروید و آی‌اواس)

در اندروید طبق عکس شماره یک در بخش تصاویر  عمل کنید تا منوی تلگرام ظاهر شود. در آی‌اواس نیازی به این کار نیست و می‌توانید مستقیما گزینه تنظیمات را انتخاب کنید (عکس شماره دو را مشاهده کنید).

پس از آن وارد تنظیمات شوید. (اندروید)

در قسمت اطلاعات (info) پایین شماره تلفن خود، گزینه‌ای تحت عنوان نام کاربری (Username) خواهید دید. اگر در این قسمت None نوشته شده باشد، یعنی شما تاکنون نام کاربری نداشته‌اید. اگر هرچیز دیگری غیر از None نوشته شده باشد، به این معنی است که شما نام کاربری دارید.

تنها تفاوت آی‌اواس در این است که باید در صفحه تنظیمات کمی پایین بیایید تا شماره تلفن خود را پیدا کنید. پایین شماره تلفن می‌توانید گزینه نام کاربری را مشاهده کنید. روال کار از اینجا به بعد در هر دو سیستم عامل یکسان است.

با ضربه زدن روی None (یا نام کاربری خود) وارد صفحه جدیدی می‌شوید که می‌توانید نام کاربری‌تان را انتخاب کنید یا در صورت نیاز تغییرش دهید.

البته یادتان باشد که نام کاربری باید یکتا باشد؛ یعنی هر کاربر باید یک نام کاربری منحصربه‌فرد داشته باشد. اگر نام کاربری شما قبلا استفاده نشده باشد، نوشته‌ای سبزرنگ ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید نام کاربری‌ای که انتخاب کردید در دسترس است. در غیر این صورت با پیغام خطایی به رنگ قرمز مواجه می‌شوید و باید نام انتخابی‌تان را تغییر دهید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
برنامه " نام کاربری در تلگرام "