گری اولدمن «اسپات‌لایت» را مستحق گرفتن اسکار ندانست


گری اولدمن «اسپات‌لایت» را مستحق گرفتن اسکار ندانستمهر/ «اسپات‌لایت» که اخیرا برنده اسکار بهترین فیلم سال شد از آن برنده‌هایی است که خیلی‌ها نظر متفاوتی درباره‌اش دارند و یکی از چهره‌های بزرگ هالیوودی یعنی گری اولدمن هم نظر خوشی به آن ندارد.
این بازیگر ۵۸ ساله متولد لندن از شک خود نسبت به این مساله صحبت کرد که آیا فیلم «اسپات‌لایت» یا «کانون توجه» واقعا استحقاق دریافت جایزه اسکار را داشت یا خیر. او در حالی به این فیلم اشاره کرد که درباره غرور خود نسبت به فیلم سال ۲۰۱۱ «بندزن خیاط سرباز جاسوس» صحبت می‌کرد؛ فیلمی که از نظر او در مراسم اسکار آن سال نادیده گرفته شد.
اولدمن گفت: با توجه به پیشینه و سابقه‌ای که «بندزن خیاط سرباز جاسوس» داشت، من دوست دارم فکر کنم که این فیلم استحقاق چنین افتخاری را داشت اما خیلی فیلم‌ها هستند که شما آن‌ها را می‌بینید و با خودتان فکر می‌کنید که واقعا آن‌ها برای این فیلم اسکار بردند؟ اگر به بعضی از فیلم‌هایی که طی سال‌ها نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار شدند فکر کنید، مثل «بر باد رفته»، «لورنس عربستان» و بعد به «اسپات‌لایت» نگاه کنید با خودتان می‌گویید این فیلم، بهترین فیلم بود؟ من از آن لذت بردم، اما می‌دانید بعضی مواقع... فقط سرم را در تعجب می‌خارانم.
فیلم «بندزن خیاط سرباز جاسوس» تنها نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار را برای اولدمن به ارمغان آورد که مساله تعجب‌آوری هم هست چون او نقش‌های به یادماندنی زیادی طی سال‌ها ایفا کرده، با این حال او این جایزه را به ژان دو ژاردن برای فیلم «آرتیست» واگذار کرد.
این فیلم همچنین نامزد دریافت جوایز بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین آهنگسازی هم شد، اما نتوانست هیچ از آن‌ها را دریافت کند.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
مراسم اسکار 2012-گرفتن جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی