سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«دور زدن قانون» در شهرداری و «زیاده روی» در ردصلاحیت تا ثبت ملی سمنو


به گزارش ایرنا، ثبت ملی مراسم پخت سمنو، عذرخواهی معاون نوبخت از کارمندان دولت، رضایت 31 درصد مردم از نمایندگان فعلی مجلس و چند سخنرانی و جلسه مرتبط با انتخابات اسفند آتی ازجمله اخبار جالب توجه هفته گذشته این رسانه بود.
شنبه 3 بهمن
**در آغازین روز هفته نخست بهمن که نامش با پیروزی انقلاب اسلامی گره خورده است، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی در خراسان شمالی خبری از طرح های آماده بهره برداری به مناسبت دهه فجر در مانه وسملقان روی خروجی خود قرار داد. «عوض زاده» فرماندار این شهرستان غربی استان در این روز به ایرنا گفت: دهه فجر 68 پروژه عمرانی با هزینه 400 میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

**«اهرابی» مدیرکل کمیته امداد استان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از چشم انتظاری هزار و 525 بیمار سخت علاج و دانش آموز نیازمند برای دریافت کمک های حامیان در طرح محسنین خبر داد. در حال حاضر با احتساب کمک های موردی کمیته امداد به نیازمندان 130 هزار نفر از جمعیت 917 هزار نفری استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.

**ایرنا در این روز هم چنین به نقل از یک مقام مسئول در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که به بجنورد آمده بود، گزارش داد: پروژه های بین المللی ترسیب کربن و منارید در استان باعث بهبود پوشش گیاهی و افزایش مشارکت و توسعه روستاها می شود. به گفته «اسکندری» برای حمایت از اجرای پروژه بین المللی منارید در خراسان شمالی 200 هزار دلار به مدت 3 سال مصوب شده است. هم چنین در 2 سال اخیر با کمک یک میلیون دلاری سازمان ملل متحد و اجرای طرح ترسیب کربن در استان، اقداماتی برای مهار بیابان زایی در شهرستان اسفراین انجام شده است.

یکشنبه 4 بهمن
**«یوسفی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی در گفت و گو با ایرنا گفت: به مناسبت دهه فجر 49 پروژه کشاورزی، دامی، صنعتی، عشایر، باغبانی، آب و خاک به بهره برداری می رسد. وی اعتبار هزینه شده در این پروژه ها را افزون بر 158 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: با این پروژه ها برای 203 نفر شغل ایجاد می شود.

**نخستین نشست بررسی فرصت های اقتصادی شهرستان راز وجرگلان برگزارشد. «پورعیسی» در واپسین روزهای سرپرستی خود بر سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در این جلسه گفت: با برگزاری مرتب جلسات با فرمانداران، امامان جمعه و مدیران دستگاه های تاثیر گذار در حوزه اقتصادی شهرستان ها قصد داریم یک وحدت رویه و انسجام بیشتر برای پیشبرد توسعه ایجاد شود.

**فرماندار گرمه هم در این روز از افتتاح متمرکز پروژه های این شهرستان در دهه فجر خبر داد. به گزارش ایرنا، «محمد زاده» این خبر را در دومین جلسه هماهنگی برنامه های دهه فجر این شهرستان اعلام کرد.

**«زیبایی» رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شیروان هم از موفقیت جدید هنرمندان این شهرستان خبر داد و گفت: سعید رضوانی رتبه نخست بخش پوستر جشنواره بین المللی تئاتر فجر را کسب کرد. هم چنین فرشته عابدی و سینا افشار هم رتبه های دوم و سوم این بخش جشنواره را کسب کردند.

**اما استاندار خراسان شمالی در نشست مشترک شهرداران و رؤسای شورای اسلامی شهرهای استان خواستار تعدیل نیروی انسانی شاغل در شهرداری ها شد و با انتقاد از جانمایی غلط طرح های مسکن مهر گفت: بیشتر این واحدها در دورترین نقطه شهری جانمایی شده و هزینه هنگفتی برای انتقال خدمات باید صرف شود. پرویزی هم چنین با بیان این که کمیسیون ماده 100 را باید به تدریج ببندیم، گفت: شهرداری منتظر تخلف است و بعد صورتجلسه می کنند که تخریب کنید یا جریمه دهید که امیدوارهستیم این امر دورزدن قانون برای افزایش درآمد شهرداری نباشد. استاندار به موضوع تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات هم گریزی زد و اظهار امیدواری کرد که شورای نگهبان در رد صلاحیت ها تجدید نظری داشته باشد تا زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم شود.

**«مطهری» مدیرکل حفاظت محیط زیست از شناسایی و ثبت 3 گونه جدید ماهی از خانواده کپور ماهیان در استان خبر داد و افزود: یکی از این گونه ها که بومی ایران است و تاکنون فقط در خراسان شمالی مشاهده شده، با نام محیط بان شهید سعید پرهام نامگذاری شد.

دوشنبه 5 بهمن
**بامداد دوشنبه گذشته زلزله ای به قدرت 3.3 ریشتر شهرستان شیروان را لرزاند، اما خسارتی به جا نگذاشت. کانون این زلزله در 20 کیلومتری شیروان قرار داشت.

**«شکیبا» سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در این روز با اشاره به تداوم خشکسالی و استفاده بیش از اندازه و برداشت های غیر مجاز آب گفت: بیش از 70 درصد مخازن سدهای استان خالی است. وی خاطرنشان کرد: 66 میلیون متر مکعب آب قابل استفاده پشت سدهای استان ذخیره شده، در حالی که این سدها توان ذخیره سازی 250 میلون متر مکعب آب را دارند.

**در این روز، نشست نقش و وظایف رسانه در انتخابات با سخنان جانشین نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد. حجت الاسلام یعقوبی در این نشست از منشور اخلاقی رسانه رونمایی کرد.

**«صفایی» فرماندار شیروان هم در جلسه برنامه ریزی مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر از افتتاح 72 پروژه با هزینه 400 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

**معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ثبت ملی دو اثر ناملموس نوروزی استان شامل مراسم پخت سمنو و زیارت شیخ اندوغانی خبرداد. «وحدتی» به ایرنا گفت: مراسم پخت سمنو در استان با تمرکز بر شهرهای گرمه و درق است که از اسفند ماه آغاز می شود. به گفته وی، زیارت شیخ اندوغان در جلگه سنخواست شهرستان جاجرم هم یک آیین پسانوروزی است و مردم در 13 فروردین پیش از آن که راهی طبیعت شوند، به آرامگاه این عارف قرون 6 و 7 هجری می روند.

**«عابدی» معاون دیگر این اداره کل هم که به جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی مانه و سملقان رفته بود، از برپایی 10 بازارچه نوروزی برای شناساندن قابلیت های استان به مسافران خبر داد.

سه شنبه 6 بهمن
**اداره کل هواشناسی خراسان شمالی صبح سه شنبه در اطلاعیه ای از تشدید بارش برف و باران خبر داد. این اداره کل در پیش بینی خود به فعالیت این سامانه بارشی در استان تا اواخر هفته اشاره داشت. «مشتری» مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی هم صبح همین روز گفت: با توجه به بارش برف تردد در مناطق مرتفع استان فقط با زنجیر چرخ مقدور است.

**ایرنا در این روز در خبری ورزشی اعلام کرد: با توجه به قطعی شدن صعود تیم والیبال شهرداری اراک، این تیم مقابل تیم شهرداری بجنورد حاضر نشد و بدین ترتیب نماینده خراسان شمالی با 17 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی مسابقات لیگ دسته یک والیبال باشگاه های کشور راه یافت. این تیم قرار است این هفته مقابل تیم شهرداری ارومیه به میدان برود.

**معاون سیاسی و امنیتی استاندار در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی با بیان این که همه سلایق درون نظام باید در مجلس نماینده داشته باشند، گفت: هیات نظارت کمی در بررسی صلاحیت ها زیاده روی کرده است. «نوروزیان» این رفتار هیات نظارت را دلسوزانه اما با نگاه بدبینانه توصیف کرد. وی هم چنینی با استناد به نتایج یک نظرسنجی که به تازگی در 81 شهر کشور انجام شده، از رضایت 31 درصدی مردم از نمایندگان فعلی خبر داد.

**سامانه جامع امور گمرکی خراسان شمالی با هدف شناسایی کالای ناسالم وارداتی و قاچاق پیش از رسیدن به مرز و هم چنین کاهش هزینه ها و کاستن از زمان معطلی کالا هنگام ترخیص راه اندازی شد. جعفری مدیرکل گمرک خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: در 9 ماه امسال 130 هزار و881 تن کالا به ارزش 53 میلیون و 614 هزار دلار از این گمرک صادر شد.

چهارشنبه 7 بهمن
**مهم ترین خبر خروجی ایرنا خراسان شمالی در این روز، برگزاری نشست شورای اداری شیروان بود که «صفایی» فرماندار این شهرستان در آن گفت: باید زمینه واگذاری طرح های ناتمام که از سال ها قبل دولت نتوانسته است بهره برداری کند، به بخش خصوصی فراهم شود.

پنجشنبه 8 بهمن
**صبح واپسین روز کاری هفته گذشته نشست شورای اداری استان اگرچه با محوریت احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، اما مباحث انتخاباتی بر آن سایه افکند؛ به گونه ای که استاندار در انتقاد از برخی رسانه ها و صاحبان تریبون تصریح کرد: اگر قانون را قبول داریم، اعتراض قانونی افراد به ردصلاحیت خود را هم باید قبول داشته باشیم. پرویزی گفت: همه باید به قانون تن بدهیم، نه این که فقط دولت را مکلف به قانون بخوانیم ولی بخش های دیگر نظام را ورای قانون بدانیم. پیش از سخنان استاندار، امام جمعه بجنورد با اشاره به ضرورت رعایت تقوای سیاسی در آستانه انتخابات گفت: قانون، روح نظام است و همه باید نهادهای قانونی را بپذیریم و به تمام فصول قانون اساسی پایبند باشیم.
«صالح» معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم که برای معرفی حسن نادری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در جلسه حاضر شده بود، انحلال این سازمان در سال 86 را یک امر خلاف قانون توصیف کرد و در ادامه، از کارمندان به دلیل ناتوانی دولت در بهبود قابل توجه حقوق و مزایای آنان عذرخواهی کرد.

جمعه 9 بهمن
امام جمعه بجنورد در خطبه های روز گذشته با اشاره به سفر اروپایی رئیس جمهوری، به دولتمردان توصیه کرد: از پول هایی که به دست آمده است، پلی برای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار بسازید و این پول ها را خرج کارهای اساسی کنید. حجت الاسلام یعقوبی هم چنین یکی از مشکلات بیماران سرطانی استان را نبود دستگاه پرتودرمانی دانست و از مسئولان و خیران خواست برای تهیه و راه اندازی این دستگاه کمک کنند.
7184/1744
گزارش از : محسن داوری خبرنگار ایرنای خراسان شمالی

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
راه های مدرن برای دور زدن قانون های کهنه