سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



پارکینسون و علائم مهم برای این اختلال


چه افرادی در معرض ابتلا به پارکینسون قرار میگیرند انواع نشانه های این عارضه کدامند افرادی که دچار پارکینسون می شوند را چگونه می توانیم بشناسیم

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری پارکینسون عمدتا سنین 60 سال به بالا را درگیر می‌کند.

دکتر آرش بستانی با بیان اینکه علت بیماری پاکینسون ناشناخته است، گفت: در این بیماری بر اثر عوامل ناشناخته، قسمت‌هایی از سلول‌های مغزی از بین می‌روند.

وی اظهار کرد: همین امر موجب می‌شود تا افراد دچار علائمی مانند لرزش در عضلات و نیز کندی در انجام حرکات بدن شوند.

بستانی افزود: این بیماری عمدتا از سنین 60 سال به بالا بروز کرده و ابتدا با لرزش دست‌ها و کندی حرکات عادی بدن خود را نشان می‌دهد.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: به تدریج و با پیشرفت بیماری، این کندی در راه رفتن و غذا خوردن نیز خود را نشان می‌دهد و در مراحل پیشرفته‌تر موجب اختلال در تعادل حرکات بدن فرد بیمار نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان بروز این بیماری در مردان و زنان به یک میزان است، گفت: هنوز علت و نیز راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری شناخته نشده و برای هر فردی احتمال اینکه به پارکینسون مبتلا شود، وجود دارد.

بستانی افزود: همچنین راه درمانی هم برای این بیماری وجود ندارد و تنها با تجویز داروهایی می‌توان این بیماری و علائم آن را کنترل کرد.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه خود بیماری پارکینسون کشنده نیست، گفت: البته عمر این بیماران به نسبت افراد عادی به دلیل عدم توانایی آنها در راه رفتن طولانی و یا کندی در غذا خوردن که موجب می‌شود نتوانند به درستی غذا بخورند، ممکن است کمتر شود.

ایسنانیوز


ویدیو مرتبط :
‫نشانه‌های اختلال کمبود توجه و تمرکز چیست و عوامل مهم و تعیین کننده در تست‌ این نوع اختلال کدامند؟‬‎