فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تولید و آموزش شال بافی در شهرستان خلخال رونق می گیرد


علیرضا دباغ عبداللهی روز چهارشنبه گفت: كارگاه تولید و آموزش شال بافی در شهرستان خلخال با تخصیص اعتبار از محل ایجاد و تجهیز كارگاه های هنرهای سنتی و تولیدات فرهنگی ایجاد می شود.
وی اعتبار تخصیصی از محل اعتبارات ملی را 400 میلیون ریال ذكر كرد و افزود: حفظ ، احیا و گسترش صنایع دستی و هنرهای سنتی به عنوان صنعت مولد ، زودبازده و بومی همراهی جدی مسوولان شهرستان ها به ویژه فرمانداران را
می طلبد.
عبداللهی به مستند نگاری شال بافی خلخال برای حفظ این هنر سنتی ارزشمند اشاره كرد و گفت: كارگاه متمركز تولید و آموزش شال بافی نیز با هدف احیای این رشته ایجاد می شود.
وی شال بافی را یكی از صنایع دستی در حال فراموشی شهرستان كلور از توابع خلخال و جنوب استان اردبیل دانست و اظهار كرد: شال بافی نمادی از اصالت فرهنگ بومی منطقه خلخال در گذشته بوده است.
معاون صنایع دستی استان شال را پارچه پشمی ضخیم تك رنگ تهیه شده از پشم گوسفند مورد استفاده برای البسه مخصوص و پوشاك گرم از جمله كت ، پالتو ، شلوار ، كلاه ، شال گردن ، شال كمر ، جلیقه و چادر شب ، رومیزی ، رو تختی و روسری دانست.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی صنایع دستی اردبیل ، او افزود: این هنر ارزشمند تا به امروز به همان شیوه‌ قدیمی و سنتی رواج دارد.
وی خواستار حمایت بیش از پیش فرمانداری ها در اختصاص اعتبار برای حوزه صنایع دستی شد و گفت: یكی از راه های اقدام عملی برای تحقق سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی تقویت صنایع دستی است.
بیش از 120 هزار نفر در رشته های مختلف صنایع دستی استان اردبیل اشتغال دارند.
6018

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آموزش منجوق بافی خلخال