سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد


جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کردایرنا/ وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه طی گزارشی، نیروهای نظامی ارمنستان را به نقض مجدد رژیم آتش بس متهم کرد .

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آذربایجان افزوده است: با وجود توافق حاصله روز گذشته میان روسای ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو، واحدهای نظامی ارمنستان همچنان رژیم آتش بس را نقض می کنند .
گزارش مدعی شده است، نیروهای ارمنستان مواضع واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان واقع در نزدیکی منطقه تاپ قاراقویونلی شهرستان گورانبوی را از خمپاره اندازها مورد هدف قرار دادند .
این گزارش افزود: نظامیان جمهوری آذربایجان همچنان به رژیم آتش بس احترام می گذارند.
در این میان جیمز وورلیک، ایگور پاپوف و پیر آندریو به ترتیب روسای آمریکایی، روسی و فرانسوی گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ در سفر امروز به باکو با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار و درگیری های نظامی اخیر در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه را بررسی کردند .
به گزارش سایت رسمی ریاست جمهوری آذربایجان، روسای گروه مینسک از توافق آتش بس میان طرفین مناقشه استقبال و بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند مذاکرات حل این مناقشه تاکید کردند .
نقض مرتب آتش بس چند ماه اخیر در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی روز شنبه گذشته منجر به درگیری های شدید میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان شد که تلفات جانی در هر دو طرف در بر داشت.
در دیدار روز سه شنبه گذشته نجم الدین صادق اف و یوری خاچاتوراف روسای ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان با میانجیگری روسیه در مسکو، توافق در باره توقف عملیات نظامی و آتش بس میان طرفین مناقشه حاصل شد .
مناقشه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی با ادعای ارضی ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شد.
در ماه می سال 1994 میلادی میان طرفین مناقشه رژیم آتش بس برقرار شد، ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
نقض آتش بس از سوی عربستان ادامه دارد