تجاري‌سازي سيستم راننده خودکار «نيسان»


  X     

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.10 - 15:32

تجاري‌سازي سيستم راننده خودکار «نيسان»

پدال/ نيسان از اولين آزمايش‌هاي توسعه نمونه اوليه خودروي بدون‌راننده‌اش در جاده‌هاي عمومي خبر داده است. اين نمونه اوليه که بر اساس نيسان ليف ساخته شده، در شرايط ترافيک واقعي و هم در بزرگراه و هم در خيابان‌هاي شهري تست خواهد شد. اين خودرو مجهز به تمام سخت‌افزارهاي مورد نياز، از جمله يک رادار موج ميلي‌متري، اسکنرهاي ليزري، دوربين‌ها و يک ماژول ويژه رابط کاربري است.
هدف نيسان اين است که تا پايان سال ۲۰۱۶ ميلادي بتواند محصول خود را با نام «پايلوتد درايو 1.0» معرفي کند؛ خودرويي که امکان رانندگي خودکار را در شرايط ترافيک سنگين بزرگراهي خواهد داشت. همچنين در سال ۲۰۱۸، اين کمپاني قصد دارد که پا را از اين هم فراتر بگذارد و يک سيستم رانندگي خودکار چندخطه ارائه کند. اين خودرو، قادر خواهد بود که در جاده‌ها، تعويض خط انجام دهد.
آخرين گام از برنامه تکنولوژي راننده خودکار نيسان، در نهايت معرفي يک تکنولوژي جديد در سال ۲۰۲۰ است که به وسايل نقليه اجازه مي‌دهد که به راحتي در جاده‌هاي شهر و از جمله تقاطع‌ها حرکت کنند. اولين آزمايش‌ها در ژاپن انجام آغاز خواهد شد و در همين حال، توسعه اين تکنولوژي در آن سوي اقيانوس در آينده‌اي نزديک، در دستور کار نيسان قرار دارد.
در اين ميان، توسعه دو ابزار نوآورانه در رسيدن نيسان به اهدافش نقش مهمي ايفا خواهد کرد. اولين آنها، يک اسکنر سطح بالا و مينياتوري است که در حال حاضر در مرحله «نمونه اوليه» قرار دارد. اين اسکنر ليزري فاصله بين وسيله نقليه و اشياي اطرافش را مشخص مي‌کند و اين کار با استفاده از اندازه‌گيري‌هاي دقيق سه‌بعدي انجام مي‌دهد. در نتيجه، خودرو مي‌تواند به‌تنهايي در مسيرهاي تنگ و باريک، راه خود را پيدا کند. ابزار ديگر، يک سيستم دوربين ۸ جهته ۳۶۰ درجه است که در هنگام عبور از تقاطع‌ها و جاده‌هاي بادگير، به سيستم رانندگي خودکار کمک مي‌کند که بهترين تصميم را در حرکت از مسيرها بگيرد. هر دوي اين ابزارها در نمونه اوليه خودروي بدون‌راننده نيسان قرار گرفته‌اند تا آن را براي رسيدن به مرحله توليد آماده کنند.
تاکائو آسامي (Takao Asami)، معاون ارشد نيسان در رابطه با اين تکنولوژي مي‌گويد:
ما اينجا در نيسان، اهداف روشني براي خود تعريف مي‌کنيم و حالا هم براي به‌کارگيري سيستم رانندگي خودکار آماده مي‌شويم. نمونه اوليه‌اي که در اينجا معرفي کرده‌ايم، شاهدي بر اين موضوع است که چقدر واقعاً به تحقق اين هدف نزديک شده‌ايم. نيسان اشتياق زيادي براي يک آينده ايمن و عاري از مشکل رانندگي دارد و ما برنامه داريم که پيشتاز صنعت در زمينه استفاده از رانندگي خودکار باشيم.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
اتوموبیل های با راننده خودکار