آیا اسکار امسال شب درخشش فیلم «بازگشته از گور» می‌شود؟


آیا اسکار امسال شب درخشش فیلم «بازگشته از گور» می‌شود؟خبرآنلاین/ در هشتاد و هشتمین دوره مراسم جوایز سینمایی اسکار بسیاری منتظرند شاهد جشن پیروزی «بازگشته از گور» باشند.
بی‌شک یکی از محتمل‌ترین برندگان شب جوایز اسکار لئوناردو دی‌کاپریو است. او امسال با درخشش در فیلم «بازگشته از گور» بیشتر جوایز معتبر سینمایی را از آن خود کرده است و به احتمال بسیار زیاد نخستین اسکار دوران کاری خود را به خانه می‌برد.
«بازگشته از گور» علاوه بر بازیگر نقش اول مرد، برای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نیز نامزد دریافت جایزه است. مراسم هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار صبح دوشنبه 10 اسفند در دالبی‌تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود. البته مراسم امسال از سوی برخی چهره‌های سرشناس در اعتراض به عدم تنوع نژادی نامزدها تحریم شده است. تمام 20 نامزد رشته‌های بازیگری اسکار امسال سفیدپوست هستند.
لئوناردو دی‌کاپریو در مراسم جوایز بفتا همانند جوایز گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، جایزه انجمن بازیگران را نیز بدست آورده است. مراسم اسکار دو هفته پس از مراسم جوایز بفتا برگزار می‌شود و معیاری خوب برای پی‌بردن به برندگان اسکار است.
بازیگر «گرگ وال‌استریت» تا پیش از این هیچ‌گاه برنده اسکار نبوده است، و امسال برای کسب این جایزه باید با ادی ردمین در «دختر دانمارکی»، برایان کرنستون در «ترومبو»، مت دیمن در «مریخی» و مایکل فاسبندر در «استیو جابز» رقابت کند.
البته رقابت در شاخه بهترین فیلم برای «بازگشته از گور» به سادگی رقابت دی‌کاپریو برای رسیدن به جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد نیست. «افشاگر» و «رکود بزرگ» دو رقیب اصلی این فیلم برای دست یافتن به این جایزه هستند.
در آغاز امر کسی شانس زیادی برای فیلم «رکود بزرگ» قائل نبود، اما زمانی که از سوی انجمن تهیه‌کنندگان به عنوان بهترین فیلم شناخته شد، خود را به عنوان یکی از شانس‌های دریافت این جایزه مطرح کرد.
در طول هشت سال گذشته همواره فیلم‌هایی که جایزه انجمن تهیه‌کنندگان گرفته‌اند، در نهایت به عنوان بهترین فیلم اسکار برگزیده شده‌اند.
بری لارسن نیز همانند لئوناردو دی‌کاپریو اکثر جوایز سینمایی را درو کرده است. بازیگر «اتاق» برای اسکار باید با شارلوت رمپلینگ، سیرشا رونان، کیت بلانشت و جنیفر لارنس رقابت کند. لارنس و لارسن هر دو در شب جوایز گلدن گلوب یک جایزه گرفتند، حال باید دید که کدامیک مجسمه اسکار را به خانه خواهد برد.
در شاخه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شانس اصلی در اختیار کیت وینسلت است، او در کنار جنیفر جیسن‌لی، رونی مارا، آلیسیا ویکاندر و راشل مک‌آدامز نامزدهای این رشته را تشکیل می‌دهند.
کریستین بیل، مارک روفالو، مارک رایلنس، تام هاردی و سیلوستر استالون نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هستند. در حالی که بسیاری شانس اصلی دریافت جایزه را سیلوستر استالون می‌دانند، عده‌ای بازی مارک روفالو در «افشاگر» را شایسته این جایزه می‌دانند.
استالون جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در «کرید» از آن خود کرد.
اما جایزه کارگردانی به چه کسی خواهد رسید؟ احتمالا الخاندرو گونزالس ایناریتو. او تا اینجای کار همانند دی‌کاپریو همه جوایز را درو کرده اما نباید رقبای قدرتمند او در این رشته یعنی آدام مک‌کی، تام مک‌کارتی، جرج میلر و لنی آبراهامسون را نادیده گرفت.
با توجه به این که مجری مراسم امسال کریس راک کمدین سیاه‌پوستی است که برای پرداختن به مسائل نژادی شناخته می‌شود، باید انتظار اشاره به این موضوع از سوی مجری مراسم را نیز داشته باشیم.
چندی پیش اسپایک لی که از نخستین چهره‌های معترض به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بود، اعلام کرد که اعتراض آن‌ها به تبعیض در اسکار نتیجه داده و آکادمی را مجبور به اعمال تغییراتی در این زمینه کرده است.
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی پس از اعتراضات فراوان از سوی چهره‌های سرشناس اعلام کرد که تعداد اعضای زن و اقلیت خود را تا سال 2020 دو برابر خواهد کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
قرآن بازگشته از فضا در غرفه ماهنامه آسمان شب- نمایشگاه مطبوعات تهران