ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



آذری: آقای کی‌روش؛ بمان و مبارزه کن/ دلایل برکناری او احمقانه است


سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد بحث کنار رفتن کارلوس کی‌روش از سرمربیگری تیم ملی اظهار داشت: من به عنوان سعید آذری کسی که تحصیلات عالیه ورزشی دارد و سال‌ها در رده‌های قهرمانی بین‌المللی حضور داشته از کارلوس کی‌روش می‌خواهم که بماند و مبارزه کند و از تیم ملی کنار نرود. خواسته‌های کی‌روش منطقی و جزو بدیهیات فوتبال است. او رفتار حرفه‌ای دارد.

وی ادامه داد: کسانی که نمی‌توانند از سرمربی تیم ملی حمایت کنند و حداقل خواسته‌های او را که شامل دو زمین تمرینی مناسب، یک زمین چمن مصنوعی، یک مرکز پزشکی و لباس مرتب برای تیم ملی است را مهیا کنند، باید بروند. من که مدیرعامل یک باشگاه هستم تمامی این امکانات را برای تیم فوتبال باشگاهم فراهم کردم. 2 زمین تمرین مناسب داریم و به دنبال تهیه زمین سوم هستیم. می‌توانید اینها را از مربی تیم ذوب‌آهن سؤال کنید.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن تصریح کرد: چگونه دستگاه عریض و طویل ورزش ما نمی‌تواند خواسته‌های حداقلی سرمربی تیم ملی را فراهم کند. دوستانی که ادعای کارشناسی و مدیریت ورزشی دارند آیا یک بار در زمین تمرین تیم ملی قدم زده‌اند؟ من به عنوان مدیر باشگاه ذوب‌اهن حتی اجازه ندادم تیم فوتبال این باشگاه در زمین آکادمی تیم‌های ملی تمرین کند. چون شرایط این زمین کاملا نامناسب است و احتمال مصدومیت بازیکنان وجود داشت.

آذری افزود: این آقایان که مدعی مدیریت ورزشی و کارشناسی در فوتبال هستند آیا یک بار لباس‌های ژرسه و پلاستیکی تیم‌های ملی را بر تن کرده‌اند؟ آیا می‌دانند ورزشکاران تیم ملی چه مشکلاتی دارند؟ حضور کی‌روش در راس تیم ملی باعث شده بود باشگاه‌های سازنده امیدوارتر از قبل کار کنند. زیرا می‌دانستند اگر بازیکنی در سطح ملی پرورش دهند چشمان کی‌روش آنها را می‌بیند و سرمربی تیم ملی زحمات باشگاه‌های سازنده را نادیده نمی‌گیرد. حضور بازیکنانی چون مهدی طارمی، سعید عزت‌اللهی، رشید مظاهری در تیم ملی بیانگر همین مسائل است.

وی تصریح کرد: مدیرانی که ادعای کارشناسی ورزشی دارند بهتر است منصف باشند. برکناری کی‌روش یعنی برکنار رهبری ارکستر سمفونی که آهنگی گوشنواز برای فوتبال ما می‌نوازد. اگر به دنبال آهنگ گوشخراش چون گذشته در تیم ملی هستیم که دیگر حرفی ندارم اما اجازه دهید این مربی حرفه‌ای کارش را ادامه دهد. کی‌روش بی‌عیب نیست و نباید ریش و قیچی فوتبال ما در دست او باشد. او باید به عنوان یک مربی کارش را انجام دهد اما اگر دلایل برکناری او تامین نکردن خواسته‌های حداقلی برای تیم ملی است این برکناری اشتباه است اما اگر مسائل پشت پرده‌ای وجود دارد که مدیران ورزشی از آن آگاهند من حرف خاصی ندارم.

آذری افزود: برخی مدیرانی که ادعای لیاقت و شایستگی دارند باید بدانند این لیاقت آنها اکتسابی و تحمیل شده به جامعه فوتبال است. اگر قرار است کی‌روش برود باید مربی‌ای بزرگتر از کی‌روش بیاوریم. ببینید تیم‌هایی مثل ویتنام که تیم‌های جهان سوم فوتبال هستند در کجاها اردو می‌زنند و تیم‌های ملی آنها چه عزت و احترامی دارند. البته صحبت من این است که این مسئله باید برای تمام قهرمانان ورزشی در سطح ملی رعایت شود نه فقط فوتبال.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
دلایل برکناری فرهاد کاظمی از مربیگری راه آهن