سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روحانی روسای شرکت‌های توتال و ایرباس فرانسه را به حضور پذیرفت


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌‌جمهور در ادامه سفر رسمی به فرانسه، روسای شرکت نفتی توتال فرانسه و شرکت هواپیمایی ایرباس را به طور جداگانه در محل اقامت خود در پاریس به حضور پذیرفت.

پاتریک پویان مدیر عامل شرکت نفتی توتال در این دیدار که روز پنجشنبه انجام شد، به سوابق حضور  شرکت فوق در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت که توتال، آماده بازگشت به همکاری‌ها و مشارکت سریع در توسعه میادین انرژی ایران است.

مدیرعامل ایرباس نیز در این دیدار از گشایش دفتر ایرباس در تهران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: 17 فروند از هواپیماهای مسافربری تولید این شرکت در سال 2016 تحویل ایران می‌شود که زمان تحویل نخستین فروند از این هواپیماها نیز در ماه فوریه (12 بهمن تا 10 اسفند) است.

فابریس برژیه تاکید کرد که همکاری‌های آموزشی در عموم زمینه‌های صنعت هوایی، آموزش خلبانی، تعمیرات و تولید قطعات نیز مورد توجه ایرباس خواهد بود.

رئیس‌جمهور کشورمان نیز در این دیدارها با استقبال از حضور سرمایه گذاران و انتقال فناوری با رویکرد تولید و صادرات مشترک به ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سرمایه گذاری مشترک با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در فضای جدید و بر مبنای اصول جدید است.

روحانی در دیدار رئیس شرکت توتال، به سوابق همکاری این شرکت با ایران اشاره کرد و گفت: ایران قطب انرژی منطقه است و توتال هم می‌تواند با توجه به سوابق و تجربه‌های همکاری دو طرف، از فرصت‌های خوبی که برای همکاری در حوزه انرژی وجود دارد، بخوبی استفاده کند.

وی همچنین در دیدار مدیر عامل شرکت هوایی ایرباس از پیش قدم شدن این شرکت برای همکاری در شرایط جدید استقبال کرد و گفت که ایران نمی‌خواهد با ایرباس فقط تجارت داشته باشد، بلکه به دنبال مشارکت در عرصه‌های آموزش، تحقیقات، تعمیرات و ساخت قطعات با این شرکت است.

در این دیدار بر همکاری ایرباس با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های هوا و فضا، هواپیماهای مسافربری و هلی‌کوپتر تاکید شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/LRHTDM


ویدیو مرتبط :
کاهش میزان تولید شرکت توتال فرانسه