از تعطیلی سینماهای زنجیره‌ای تا لغو افتتاحیه فیلم‌های «مورتی» و «اسپیلبرگ» در پاریس


از تعطیلی سینماهای زنجیره‌ای تا لغو افتتاحیه فیلم‌های «مورتی» و «اسپیلبرگ» در پاریس

فارس/ حملات تروریستی روز جمعه پاریس نه تنها اوضاع سیاسی و اجتماعی فرانسه را دستخوش مشکلات بسیاری کرده بلکه صنعت سینما را نیز در این کشور به تعطیلی کشانده است.
حملات تروریستی روز جمعه پاریس تا حد زیادی بر اوضاع داخلی این کشور تأثیر منفی گذاشته تا آنجا که حتی صنعت سینما در این کشور تقریبا کاملا متوقف شده است.

اکثر سالن‌های سینما در این شهر طی دیروز و امروز تعطیل بوده و به احتمال زیاد در واکنش به عزای عمومی سه روزه‌ای که در پاریس اعلام شده، فردا نیز همچنان تعطیل خواهد ماند.

البته سینماهای زنجیره‌ای بزرگی چون «پاته» و «یو‌جی‌سی» همچون روزهای معمول از صبح آغاز به کار کرد و حتی برخی از سالن‌های نمایش «پاته» در سطح پاریس بلیط‌ نمایش فیلم سینمایی «جیمزباند: شبح» را پیش‌فروش می‌کنند.

البته در این میان افتتاحیه فیلم «مادر من» به کارگردانی «نانی مورتی» کنسل شده و قرار است که امروز بعد از ظهر به نمایش درآید.

این فیلم که اولین بار در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کن رونمایی شد، داستان سینماگری به نام «مارگاریتا» است که در گیر و دار ساخت فیلم درباره بسته شدن یک کارخانه مادرش نیز با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

همچنین افتتاحیه فیلم‌های «پل جاسوس‌ها» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» و بازی «تام هنکس» و «جین یک اسلحه دارد» با بازی «ناتالی پورتمن» نیز برای روزهای شنبه ،یکشنبه و دوشنبه نیز لغو شده است. «پورتمن» همچنین برنامه تلویزیونی خود برای یکی از شبکه‌های فرانسوی در خصوص افتتاحیه فیلمش را کنسل کرد.

«جین یک اسلحه دارد» یک وسترن و اکشن به کارگردانی «گاوین اوکانر» است. داستان این فیلم درباره زنی است که از نامزد سابقش می‌خواهد تا به او کمک کند و همسرش را که یک خلافکار است، نجات دهند و او را از دارو دسته ای که کمر به قتلش بسته‌اند، فراری ‌دهند.

بنا بر این گزارش، در حملات هماهنگ تروریستی که روز جمعه در سطح شهر پاریس روی داد طبق آخرین آمارها ۱۲۷ نفر کشته و بیش از ۲۵۰ نفر زخمی شده‌اند که داعش مسئولیت آنها را به عهده گرفته است.


ویدیو مرتبط :
هیولا در پاریس/پاریس/افتتاحیه/دوبله گلوری