ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



گل‌محمدی: در 5 بازی از اشتباهات داوری متضرر شدیم


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.08.16 - 16:59

گل‌محمدی: در 5 بازی از اشتباهات داوری متضرر شدیم

تسنیم/ سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: حقیقت این است که از اشتباهات داوری در پنج بازی متضرر شده و در دو بازی هم سود بردیم.
یحیی گل‌محمدی درباره اتفاقات بازی تیمش برابر پرسپولیس در جام حذفی گفت: بازی را خوب شروع کردیم و تا قبل از اخراج گلر پرسپولیس بر بازی احاطه داشتیم. با توجه به آنالیزی که از تیم پرسپولیس داشتیم برای رسیدن به گل برنامه داشتیم، اما 10 نفره شدن این تیم و دفاع همه جانبه شاگردان برانکو که طبیعی هم بود کار ما را سخت کرد. پرسپولیس خوب دفاع می‌کرد و شاهد بازى شجاعانه‌اى از این تیم بودیم.
وی ادامه داد: پرسپولیسی‌ها در ضدحمله‌ها هم خطرناک بودند و حتى می‌توانستند برنده بازى باشند. حضور پرتعداد آنها در زمین خودشان راه رسیدن ما به دروازه این تیم را سخت کرده بود. خوشبختانه حملات دامنه‌دار ما در دقایق پایانی نتیجه داد و در این مسیر با تعویض‌هایی که داشتیم توانستیم گره بازی را باز کنیم. ما با توجه به غیبت سه ملی‌پوش تاثیرگذار پرسپولیس و استفاده از نفرات جوان به جای آنها، برنامه‌هایی داشتیم. البته ما هم نژادمهدی، قنبری و حسن‌زاده را در اختیار نداشتیم، ولى بازیکنان جایگزین و نفرات جوان انتظارات‌مان را برآورده کردند.
گل‌محمدی درباره اخراج ایمان صادقی و اعتراض شدید پرسپولیس به اشتباه داور گفت: همه کارشناسان محترم داوری و داور و کمک داور این بازی درباره این صحنه صحبت کرده‌اند و معتقدند که اشتباهی صورت گرفته است. بنده هم صادقانه گفتم که در دو بازی رفت لیگ و حذفی امسال ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس، آنها از اشتباه داوری متضرر شده‌اند. حقیقت دیگر این است که ما نیز در پنج بازی از اشتباه داوری متضرر شده‌ایم.
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن تأکید کرد: هفته اول در بازی با ملوان کارشناسان داوری و حتی مسئولان کمیته و دپارتمان داوری به صراحت عنوان کردند که تیم ما به واسطه اعلام یک پنالتی بی‌مورد به نفع حریف با دریافت یک گل بازنده شد. در دیدار مقابل گسترش فولاد پنالتی مسلم ما نادیده گرفته شد و کارشناسان اعلام کردند در دیدار مقابل تراکتورسازی که مساوی تمام شد نیز خطای پنالتی روی پهلوان گرفته نشده است.
گل‌محمدی افزود: در بازی هفته سوم مقابل استقلال نیز به گفته کارشناسان یک پنالتی ما را نگرفتند و در بازی با سپاهان هم یک خطای مشکوک به پنالتی وجود داشت که برخی کارشناسان آن را پنالتی دانستند، اما برخی نیز آن را پنالتی تشخیص ندادند. در بازی لیگ مقابل پرسپولیس هم دو اشتباه داوری تأثیرگذار به نفع ما صورت گرفت و در یک صحنه هم یک پنالتی به نفع آنها اعلام شد که معتقدم در چنین برخوردهایی نباید اعلام پنالتی شود، کما اینکه درباره این صحنه نیز کارشناسان متخصص امر داوری بعضاً نظرات متفاوتی داشتند.
وی عنوان کرد:‌ بنده این مسائل را در نهایت صداقت اعلام داشتم و آنچه را که ذهنم یاری می‌کرد، به زبان آوردم. ضمن اینکه همه اهالی فوتبال می‌دانند که فصل گذشته و به ویژه در نیم فصل اول تا چه اندازه متضرر شدیم و اگر لازم باشد بیان می‌کنم که مجموعاً به خاطر اشتباهات در فصل قبل چند امتیاز تعیین‌کننده را از دست دادیم.
«برخی کارشناسان عنوان کرده‌اند احمد نوراللهی قبل از دریافت کارت زرد، خطای شدیدی روی بازیکن ذوب‌آهن انجام داده و از دریافت کارت به خاطر ماجرای اخراج ایمان صادقی در امان مانده است و همچنین روی رجب‌زاده نیز خطای منجر به پنالتی صورت گرفته است». گل‌محمدی در این خصوص گفت: در این باره بهتر است کارشناسان صحبت کنند. بنده در تمامی حرف‌هایم به نظرات کارشناسان خبره داوری استناد کردم و در این باره می‌توان پس از مشاهده تصاویر در برنامه نود و شنیدن نظر کارشناس به جمع‌بندی رسید.
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره گلزنی شکاری بازیکن جوان تیمش گفت: شکاری بازیکن آینده‌داری است که جای پیشرفت دارد. تیم ما جوان‌های بسیار خوبی دارد که لیاقت و شایستگی خود را به همه اثبات کرده‌اند. ما چهار بازیکن در تیم امید داریم و نفراتی هم به دیگر تیم‌های پایه ملی ایران معرفی کرده‌ایم. در بسیاری از بازی‌ها ترکیب اصلی تیم ما از میانگین سنی زیر 23 سال تشکیل شده است.
گل‌محمدی افزود: ما اول فصل در جلسه‌ای که با آقای آذری داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بها دادن به جوان‌ها را امسال جدی‌تر بگیریم. باشگاه هم در این زمینه برنامه و هدف دارد و خوشبختانه این اقدامات با حمایت مدیریت فوتبالدوست کارخانه و هیئت مدیره باشگاه توأم بوده است. ما سیتماتیک و برنامه محور در این زمینه تلاش می‌کنیم و بنده معتقدم با توجه به قراردادهای چند ساله‌ای که آقای آذری با این جوان‌ها امضا کرده، آینده این تیم بیمه است.
وی تأکید کرد: ما امسال اسکلت اصلی تیم را حفظ کرده و فقط سه بازیکن بزرگسال جذب کردیم. در این میان باید از باتجربه‌های تیم و هواداران فهیم ذوب‌آهن صمیمانه تشکر کنم که حمایت بسیار خوبی از این جوانان توانمند داشته‌اند. این نفرات توانمندی خود را به ما اثبات کرده و خوشحالم در بازی‌های حساس نیز عملکرد تحسین‌برانگیری داشته‌اند.
گل‌محمدی درباره برنامه‌های تیمش در تعطیلات لیگ برتر افزود: پس از سه روز استراحت دور جدید تمرینات تیم ما در غیاب شش ملی‌پوش ایرانی و دو ملی‌پوش لبنانی آغاز می‌شود. ما دو بازی تدارکاتی را برای حفظ آمادگی تیم در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم هشت ملی‌پوش ما که غیبت‌شان در تمرینات کار ما را در شروع مجدد لیگ سخت می‌کند با آمادگی خوب و بدون آسیب‌دیدگی به تیم ملحق شوند و مصدومان نیز با تمرینات ویژه و تلاش کادر پزشکی بتوانند هر چه زودتر به تمرینات گروهی برگردند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
اشتباهات داوری بازی فرش آرا- تاسیسات 93