نارضایتی قصابان از عملکرد کشتارگاه اهواز


رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اهواز با اشاره به وضعیت نامطلوب کشتارگاه اهواز، بر لزوم راه‌اندازی یک کشتارگاه صنعتی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز تاکید کرد.

سیداصغر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، با اشاره به تفاوت نرخ عوارض مصوب شورا با نرخ موجود عوارض کشتارگاه اهواز، اظهارکرد: واگذاری کشتارگاه اهواز به پیمانکار توسط شهرداری و در پی آن افزایش خودسرانه عوارض کشتارگاه، موجب افزایش قیمت گوشت شده است.

وی افزود: عوارض کشتار دام طبق مصوبه شورا برای هر راس دام سنگین 705 تومان و برای هر دام سبک 500 تومان است اما پیمانکار کشتارگاه این نرخ را برای هر کیلوگرم دام سنگین به حدود 1000 تا 1200 تومان افزایش داده است.

حسینی در خصوص تبعات افزایش عوارض کشتارگاه تصریح کرد: قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت گوساله بدون استخوان برای مصرف کننده 25 هزار تومان و برای گوشت گوسفند با استخوان 27 هزار تومان است اما اکثر فروشندگان برای جبران هزینه‌های افزایش عوارض کشتارگاه، گوشت گوساله را حدود 30 تا 32 هزار تومان و گوشت گوسفند را بین 30 تا 33 هزار تومان به فروش می‌رسانند.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اهواز با بیان اینکه در سطح کشور حتی یک کشتارگاه کاملا صنعتی وجود ندارد، اظهار کرد: کشتارگاه اهواز نیز فاقد امکانات یک کشتارگاه صنعتی است.

وی در خصوص وضعیت نامطلوب کشتارگاه اهواز عنوان کرد: این کشتارگاه فاقد محل قرنطینه دام قبل از کشتار است. همچنین دام بعد از کشتار نیازمند نگهداری 24 ساعته در سردخانه است اما کشتارگاه اهواز که دارای سردخانه است از این امکان برای دام استفاده نمی‌کند. برخی اعضای اتحادیه خواستارراه‌اندازی یک کشتارگاه صنعتی بین المللی در اهواز یا حمیدیه هستند و با پیگیری‌های انجام شده، قرار است جلسه بررسی درخواست راه اندازی کشتارگاه اواخر هفته در استانداری برگزار شود.

حسینی در خصوص افزایش قیمت‌ها تا شب عید عنوان کرد: قطعا قیمت‌ها تا شب عید افزایش پیدا خواهند کرد و بنابر درخواست افزایش 20 درصدی قیمت‌ها از سوی فروشندگان، قیمت‌ها حدود 4000 تا 5000 افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشتارگاه صنعتی بلدرچین در اهواز