سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



هزینه سالانه 6000میلیارد تومانی مردم بابت خدمات دهان و دندان


سلامت نیوز:رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به هزینه‌های بالای خدمات دندانپزشکی و همچنین میزان پوسیدگی‌های دندانی در کودکان، جزییات برنامه بهداشت دهان و دندان در مدارس ابتدایی را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حمید صمدزاده در نشست کشوری کارشناسان و مدیران بهداشت دهان و دندان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس توافقنامه‌ای که میان وزرای بهداشت و آموزش و پرورش منعقد شد، طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان 6 تا 14 ساله مقاطع ابتدایی کشورآغاز شد و تاکنون از 7 میلیون دانش آموزان به بیش از 6 میلیون نفر آنها، این خدمت ارائه شده است. از زمان اجرای این طرح دو ماه و نیم می‌گذرد و این نشان از پیشرفت خوب این طرح بزرگ داشته است.

صمدزاده خاطرنشان کرد: طبق برنامه باید در مرحله اول طرح برنامه آموزش، تکمیل شناسنامه الکترونیک دانش آموزان و ارائه وارنیش فلوراید انجام شود که در بسیاری از دانشگاه‌ها ارائه وارنیش تمام شده و تکمیل شناسنامه الکترونیک و ارائه اطلاعات به سامانه «سپاس» که به همین منظور راه‌اندازی شده نیز در حال انجام است و از دانشگاه‌ها می‌خواهیم به روز اطلاعات خود را وارد این سامانه کنند. ورود این اطلاعات باعث می‌شود بتوانیم نیازها را بهتر بشناسیم و ارائه خدمت بهتری بر این اساس داشته باشیم.

مشاور معاون بهداشت گفت: بر اساس مطالعات شاخص DMFT هم اکنون در دانش آموزان کشور 2.09 است که این عدد با اجرای کامل طرح باید به یک برسد. باید به جایی برسیم که معضل پوسیدگی دندان دانش‌آموزان ریشه کن شود. کار تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی برای ارائه بهتر خدمات و همچنین دو شیفته شدن این مراکز انجام شده است.

وی با اعلام اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح کاهش 25 تا 45 درصدی پرداخت از جیب مردم برای خدمت دندانپزشکی است، خاطرنشان کرد: طبق برآوردها مردم برای دریافت خدمات دهان و دندان سالانه بالغ بر 6هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنند.

وی افزود: پیش از این طرح 90 درصد این خدمات توسط بخش خصوصی در کشور انجام می شد و سهم بخش دولتی تنها 10 درصد خدمات بهداشت دهان و دندان برای مردم بود که وزارت بهداشت درصدد است سه هزار مرکز بهداشتی، درمانی خود را طوری به‌روز کند که بتواند حجم خدماتش را افزایش دهد.

وی بیان داشت: در این طرح علاوه بر دانش آموزان، مادران باردار و شیرده نیز مدنظر هستند که مزیت اجرای برنامه در بخش دانش آموزی این بود که مدارس جایابی شده‌اند و آمار دقیقی از میزان دانش آموزان در دست است، زیرا بیش از 95 درصد دانش آموزان 6 تا 14 ساله در مدارس هستند.

راه‌اندازی اولین نرم افزار الکترونیک سلامت دهان و دندانصمدزاده با اعلام راه اندازی اولین نرم افزار الکترونیک سامانه سلامت دهان و دندان در کشور گفت: تاکنون یک میلیون دیتا از 7 میلیون دانش آموز در این سامانه وارد شده است. باید تا پایان سال این اطلاعات کامل شوند. سطح دوم خدمات به دانش آموزان بعد از وارنیش فلوراید، شناسایی و تکمیل خدمات و ارائه خدمات برای رفع پوسیدگی‌ها دندانی دانش آموزان است. باید مدرسه به مدرسه و پایه به پایه پیش برویم تا بتوانیم در یک برنامه شش ساله به تمام اهداف برنامه برسیم.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی گفت: در این برنامه که بخشی از طرح تحول بهداشتی است که توسط معاون بهداشت به دانشگاه ها ابلاغ شده و مجریان آن هم مراقبین سلامت هستند، پیش بینی شده اول نگذاریم در سنین پایین دندانی پوسیده شود و بعد هم مشکل دندان های پوسیده مرتفع شوند.وی از انعقاد تفاهمنامه با بیمه‌ها برای پوشش طرح طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: امیدواریم این تفاهمنامه نیز تا یک ماه آینده امضا و ابلاغ شود تا بر اساس آن 70 درصد هزینه را بیمه‌ها پوشش دهند و 30 درصد هم فرانشیز باشد.


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع کسر هزینه بانک ها از مشتری ها بابت خدمات