آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



دومین جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد


دومین جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شدپایگاه خبری دانشگاه فردوسی مشهد/ دومین جشنواره فرهنگ ملل با حضور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، نمایندگانی از هیأت رئیسه و رئیس اداره دانشجویان بین المللی دانشگاه، جمعی از مسؤولان استانی و نمایندگان کنسولگری‌های کشورهای همسایه و همچنین با حضور بیش از هزار دانشجوی غیر ایرانی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در دانشکده علوم برگزار شد.
دکتر کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در برنامه افتتاحیه این جشنواره که صبح روز دوشنبه 20 اردیبهشت در دانشکده علوم برگزار شد، با اشاره به این نکته که دانشگاه فردوسی مشهد دومین دانشگاهی است که اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگ ملل کرده است، گفت: 18 کشور در این جشنواره حضور به هم رسانده‌اند.
وی با اشاره به این مطلب که افتخار می‌کنیم که علاوه بر دانشجویان ایرانی از 17 ملیت دیگر نیز در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: رسالت این دانشگاه به عنوان یک مرکز بین المللی ایجاد همگرایی، دوستی جهت برقراری رابطه با دیگر کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه می‌باشد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بر نقش پر رنگ کشورهای همسایه در رشد و اعتلای تمدن بشری و اعتلای علمی جهان تاکید و تصریح کرد: همان گونه که شاهد هستید بسیاری از پیامبران بزرگ در این منطقه جغرافیایی مبعوث و بسیاری از کشفیات بسیار بزرگ علمی نیز در این منطقه از جهان اتفاق افتاده است.
دکتر کافی افزود: البته اگرچه در سده گذشته این منطقه نتوانسته در صحنه جهانی نقش آفرین باشد؛ با توجه به همگرایی و تاکید و صمیمیت و دوستی قطعا خواهیم توانست جایگاه خود را در جهان به دست آوریم.
وی با اشاره به این موضوع که تعریف دهکده جهانی برای دنیا، قرائت ما را از فرهنگ متفاوت‌تر کرده است، بیان کرد: امروز علم به قدری گسترش یافته که بیان آنچه که در کتاب‌ها است به تنهایی علم محسوب نمی‌شود، بلکه حتی دستور پخت غذایی در یک گوشه از این دنیا می‌تواند علم محسوب شود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تاکید بر این نکته که تمام تلاش خود را برای ترویج پیام دوستی و مودت خواهیم کرد، گفت: خانواده دانشگاه فردوسی مشهد متشکل از 18 ملیت است که تمامی این دانشجویان در اداره امور دانشگاه مشارکت گسترده دارند.
در ادامه این برنامه سعید سرابی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به نقش دانشگاه فردوسی مشهد در تبادل فرهنگ میان کشورهای همسایه اشاره و بیان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان معتبرترین دانشگاه این منطقه می‌تواند در سال 2017 منشاء اثر باشد.
وی تصریح کرد: هر چه به شرایط خاص منطقه‌ای خود نگاه می‌اندازیم، متوجه اهمیت سال 2017 و فرصتی که این سال برای گفت‌وگو بین تمدن‌های منطقه در اختیار ما می‌گذارد، می‌شویم.
سرابی در پایان اظهار داشت: امید است دانشگاه فردوسی مشهد در سال 2017 نیز اقدام به برگزاری چنین جشنواره‌‌ای کند.
برگزاری مسابقه با موضوع هنرهای تجسمی، متون ادبی، صنایع دستی و غذای ملل و طرح‌های پژوهشی و همینطور اجرای کارگاه های آموزشی و برنامه های گردشگری از بخش های دیگر این جشنواره بود.
گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا مرتضوی خلیلی، مسئول روابط بین‌الملل حوزه و دانشگاه لبنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعیسی مرتضوی خلیلی، مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی، رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در استان مازندران، دکتر طهماسبی، مشاور استاندار مازندران و دکتر حاج‌جباری، مدیر کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در جشنواره ملل حضور یافتند و از نمایشگاه این جشنواره دیدار کردند.





منبع:


ویدیو مرتبط :
دانشجویان خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد