اعلام نتایج آزمون دکترا در هفته اول اردیبهشت/احتمال حذف تاثیر سوابق تحصیلی درآزمون سراسری


رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون دکترا در هفته اول اردیبهشت ماه و همچنین احتمال حذف تاثیر سوابق تحصیلی برای پذیرش داوطلبان آزمون سراسری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ابراهیم خدایی در مراسم بازدید از برگزاری آزمون دکترای نیمه متمرکز سال 95 در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آزمون مذکور با شرکت 158 هزار داوطلب در 54 شهرستان مختلف در حال برگزاری است، اظهار کرد: طبق گزارش‌های رسیده آزمون دکترا به موقع و با دقت کامل آغاز شده و در حال برگزاری است. 43 درصد داوطلبان شرکت کننده در این آزمون خانم و 57 درصد آن‌ها آقا هستند.

وی در مورد زمان اعلام نتیجه آزمون دکترای سال 95 توضیح داد: نتیجه اولیه آزمون مذکور هفته اول اردیبهشت ماه اعلام می‌شود و تا 10 اردیبهشت 95 دفترچه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق سایت سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها فرصت دارند از 18 اردیبهشت ماه تا 31 تیرماه مرحله دوم آزمون دکترا که شامل مصاحبه، امتحان تخصصی و بررسی مدارک می‌شود را انجام داده و نتیجه را در مردادماه به سازمان اعلام کنند تا مورد تائید سازمان قرار بگیرد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه همه داوطلبان آزمون دکترا باید در آزمون عمومی شرکت کنند، افزود: پذیرش بدون آزمون در مقطع دکترا فقط برای داوطلبان استعداد درخشان است.

خدایی در ادامه با بیان اینکه روال پذیرش دانشجو در مقطع دکترا امسال تغییر یافته است، توضیح داد: امسال پس از اینکه کارنامه نتایج در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، دانشگاه‌ها حدنصاب نمره در هر رشته را از طریق سایت خودشان و سازمان سنجش اعلام می‌کنند و تا 10 اردیبهشت 95 اطلاعات دانشگاه در سازمان سازمان سنجش قرار داده می‌شود.

رای دیوان عدالت اداری در مورد سوابق تحصیلی لازم الاجراء است

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در مورد تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان سراسری نیز توضیح داد: زمانی که رای دیوان عدالت اداری در مورد تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری اعلام شد، وزارت علوم و سازمان سنجش این موضوع را از مجلس شورای اسلامی استفساریه کردند و در جلسه قبل کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این استفساریه مورد بررسی قرار گرفت و همانطور که رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصاحبه کرد، این موضوع در حال نهایی شدن است.

خدایی خاطرنشان کرد: متن در حال اصلاحیه است و اگر به توافق برسیم، نتیجه آن طی هفته آینده به صحن مجلس می‌رود. اما چنانچه مجلس تغییری در رای دیوان اعمال نکند رای دیوان کاملا اجرا می‌شود و تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان در آزمون سراسری حذف می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 95