سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری روز ملی لبنان در تهران


ایسنا/ مراسم روز ملی لبنان با ادای احترام به جانباختگان حوادث تروریستی اخیر بیروت و با حضور برخی از مقامات ایرانی، تعدادی از سفیران خارجی مقیم تهران و لبنانی‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند برگزار شد.

در این مراسم فادی حاج علی، سفیر بیروت در تهران در ابتدا با خوش‌آمد گویی به حضار، از آن‌ها خواست برای ادای احترام به جانباختگان حوادث تروریستی اخیر بیروت یک دقیقه سکوت کنند.

وی در بخشی از سخنان خود به موضوع تروریسم اشاره کرد و گفت:‌ پدیده تروریست از چارچوب منطقه خاورمیانه خارج شده و به یک تهدید جهانی تبدیل شده است و جامعه جهانی برای مبارزه با این پدیده دارای مسوولیت است.

این دیپلمات لبنانی با تاکید بر این که برای مقابله با این پدیده باید از تمام امکانات موجود استفاده شود خاطرنشان کرد: تروریسم هیچ ضابطه‌ای ندارد و هم‌چنان تروریست‌ها به قتل، نسل‌کشی و خشونت ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا،‌ هم‌چنین در این مراسم علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روابط خوب ایران و لبنان گفت:‌ این روابط می‌تواند الگویی از روابط در سطح جهان و منطقه معرفی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به این که دو کشور ایران و لبنان هر دو زخم خورده تروریست هستند و در همین چارچوب عزم خود را مبارزه با تروریسم جزم کرده‌اند، افزود:‌ آتشی که بیش از چهار سال است که در سوریه ایجاد شده اکنون به فراتر از منطقه نیز گسترش پیدا کرده.

بروجردی با تسلیت فاجعه تروریستی بیروت و هم‌چنین محکوم کردن حادثه تروریستی پاریس تصریح کرد: مواضع ایران جهت مبارزه با تروریسم روشن است و ما همواره اعلام کرده‌ایم که این آمادگی را داریم که با جامعه جهانی و کشورهایی که در امر مبارزه با تروریست صادق هستند همکاری کنیم.


ویدیو مرتبط :
برگزاری مراسم هفته ملی و روز جهانی کودک