سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور 200 اقتصاددان فنلاندی در ایران


سفیر فنلاند گفت: کشور فنلاند هر ساله آمادگی پذیرش دانشجو در بحث هتل‌داری و گردشگری را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، هاری کمراینن در نشست با شهردار خرم‌آباد، افزود: اولین بار است که به این استان سفر می‌کنم.

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم در زمینهٔ صنعت، کشاورزی، چرم و تولیدات چرم تبادلاتی با استان لرستان داشته باشیم چون با توجه به شرایط آب و هوایی لرستان، ما شرایط این‌گونه تولیدات را نداریم.

سفیر فنلاند تصریح کرد: امروز عمده‌ترین محصول فنلاند صادرات تکنولوژی است چراکه این کشور دارای صادرات متنوع تکنولوژی است.

کمرانین اضافه کرد: فنلاند دارای استانداردهای بالایی در زمینهٔ تولیدات صنعتی است که می‌تواند یک دوست خوب برای کشور ایران باشد و از طرفی در لرستان نیز که استان خاصی است تولیداتی وجود دارد که برای ما مفید است بنابراین با تولیداتی که ما نیز داریم می‌توانیم تعاملاتی با یکدیگر داشته باشیم.

وی بیان کرد: با مشارکت کشور ایران می‌توان مدرسه تجاری تحصیلات عالی برای هر دو کشور ایجاد کرد چراکه در کشورهای مختلفی ازجمله تایوان، چین، کره جنوبی مرکزی وجود دارد که می‌تواند در این نیز ایجاد شود.

سفیر فنلاند خاطرنشان کرد: کشور فنلاند هرساله آمادگی پذیرش دانشجو در بحث هتل داری و گردشگری را دارد به‌ طوری که امروز دانشجویان برخی از کشورها مانند هند و افغانستان در بحث هتل داری، گردشگری و مدیریت تدریس می‌کنند بنابراین آمادگی داریم تا پذیرای دانشجویان خرم‌آباد در این زمینه باشیم که در این راستا تمام مطالب نیز به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود.

کمراینن افزود: از پیشنهاد شهردار خرم‌آباد برای خواهرخواندگی بین شهر خرم‌آباد و یکی از شهرهای فنلاند استقبال می‌کنم و در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم.

وی با اشاره به حضور 200 نفر از اقتصاددانان فنلاندی در کشور ایران، اظهار کرد: یکی از اساتید کشور فنلاند توانسته است کتاب شاهنامه فردوسی و کتاب سعدی را از زبان فارسی به انگلیسی برگرداند.

سفیر فنلاند با بیان اینکه در اروپا بازیافت مواد اجباری است، گفت: کشور به بحث بازیافت مواد ورود پیداکرده تا زباله‌های رهاشده اطراف شهر را برای بازیافت و تولید مواد جدید به کار بگیرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اتک با 200 دراگ و 200 ریج به اولین نفر ایران در کلش