استان البرز، خانه جدید 10 گوزن زرد ایرانی


رئیس امور ساماندهی و امور مناطق سازمان محیط زیست گفت: زمان دقیق انتقال گوزن‌های زرد ایرانی به البرز به زودی اعلام می‌شود.

امیر حسین داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه البرز، اظهار کرد: گوزن زرد ایرانی از گونه‌های جانوری در حال انقراض است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته اقداماتی برای جلوگیری از کاهش جمعیت این گونه جانوری در کشور انجام شده تا از روند انقراض این حیوانات جلوگیری به عمل آید.

داداشی خاطرنشان کرد: درحال حاضر هیچ یک از گوزن‌های زرد ایرانی موجود در کشور در زیستگاه‌های طبیعی خود زندگی نمی‌کنند و همگی در اسارت و تحت نظارت عوامل انسانی نگهداری می‌شوند.

این مسئول توضیح داد: برنامه‌های حفاظت از این گونه جانوری طی سال‌های گذشته با همکاری برخی گروه‌های خارجی تدوین و درحال اجراست.

داداشی ابراز کرد: طبق این برنامه چند مرکز درکل کشور از این گوزن‌های زرد ایرانی نگهداری و شرایط تکثیر این گونه‌های جانوری را مهیا می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از این گوزن‌های زرد ایرانی شرایط مناسبی برای رهاسازی در مراکز اصلی نگهداری که همگی دولتی هستند را ندارند به همین دلیل تصمیم برآن شده که اقدامات لازم برای انتقال آنها به مراکز خصوصی فراهم شود.

رئیس امور ساماندهی و امور مناطق سازمان محیط زیست تصریح کرد: یکی از این مراکز مجتمع تفریحی ایثار در کردان ساوجبلاغ است که طی سال‌های گذشته گونه‌های مختلف جانوری را درخود جای داده است.

داداشی ادامه داد: در مجموع قرار است 10 گوزن زرد ایرانی به مجتمع ایثار منتقل شود که دو راس از آنها از لوندویل، دو راس از سایت بیجار کردستان و شش راس نیز از سایت بابا امان بجنورد منتقل می‌شوند.

وی در پایان گفت: به زودی زمان دقیق انتقال این گوزن‌ها به استان البرز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
گوزن زرد ایرانی