سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیران سابق زن فرانسوی فساد اخلاقی در فضای سیاست را محکوم کردند


به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، 17 تن از زنانی که پیشتر در دولت های فرانسه منصب وزارت داشتند در بیانیه ای که در هفته نامه «ژورنال دو دیمانش» منتشر شد، عنوان کردند که از این پس «به شکلی نظام مند تمامی سخنان، اقدامات نابجا و رفتارهای نادرست جنسیتی» را محکوم می کنند.
پس از مطرح شدن اتهام آزار جنسی زنان علیه «دونی بوپن» نایب رئیس مجمع ملی (مجلس فرانسه)، 17 وزیر سابق در بیانیه ای عنوان کردند: مانند همه زنانی که وارد فضایی کاملا مردانه می شوند، ما هم رنج کشیدیم و با نگاه جنسیتی مبارزه کردیم. این زنان نیستند که باید خود را با فضای حاکم تطبیق دهند بلکه این رفتار برخی از مردان است که باید تغییر کند.
در این بیانیه آمده است: دیگر کافی است، مصونیت پایان یافته است. ما دیگر سکوت نمی کنیم بلکه به شیوه ای نظام مند سخنان، اقدامات نابجا و رفتارهای نادرست جنسیتی را محکوم می کنیم. همه قربانیان آزار و اذیت جنسی را به شکستن سکوت و اقامه شکایت تشویق می کنیم. از احزاب و گروه های سیاسی خود می خواهیم این موارد را بررسی کنند و در صورت تایید آن با بیان واقعیت به قربانیان کمک کنند.
بیانیه افزوده است: ابزار قضایی امروزه هست، اما قوانین بطور کامل اجرا نمی شود. قانون کار از حقوق بگیران پشتیبانی می کند، اما این قانون رعایت نمی شود. زنان اندکی شکایت می کنند و شکایت اندکی هم به محکومیت منجر می شود.
این بیانیه و فراخوان آن به امضای «روسلین باشلو»، «سِسیل دوفلو»، «میشل دمسین»، « الیزابت گیگو»، «اورلی فیلپتی»، «شانتال ژوآنو»، «ناتالی کوسیوسکو موریزه»، «کریستین لاگارد»، «ماریلیز لبرانشو»، «کورین لوپژ»، «مونیک پولوتیه»، «فلور پلرن»، «والری پکرس»، «ایوت رودی»، «کاترین تروتمان»، «دومینیک ووآینه» و «رما یاد» رسیده است.
بوپن نماینده مجلس و عضو سابق حزب «اروپ اکولوژی – سبزها» در مجلس فرانسه هفته پیش و ساعاتی پس از آنکه توسط دیگر نمایندگان حزبش به آزار و اذیت جنسی متهم شد، از سمت خود استعفا کرد.
یکی از زنانی که آشکارا در در مورد آزارهای بوپن سخن گفت، «ساندرین روسو» سخنگوی حزب «اروپ اکولوژی» سبزها بود که اعلام کرد که در سال 2011 میلادی مورد آزار بوپن قرار گرفته است.
«ایزابل آتار» نماینده منطقه «کالوادو» نیز گفت: بوپن از ژوئن 2012 تا اواخر سال 2013 میلادی که از حزب خارج شد، مزاحمت های پیامکی برای او ایجاد کرده است.
وی اعلام کرد، بسیاری از زنان نماینده چنین پیام هایی را از جانب او دریافت کرده اند.
«اِلان دوبو» دیگر عضو حزب اروپ اکولوژی و سبزها نیز این مساله را تایید کرده است.
انتشار توییتی از بوپن که خشونت علیه زنان را محکوم کرده، واکنش عده ای را که ادعا کرده اند از طرف او مورد آزار جنسی قرار گرفته اند، برانگیخت. این زنان تصمیم گرفته اند برای مقابله با «خشونت علیه زنان»، سکوت خود را بشکنند.
اروپام ** 9053**1479

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نشست وزیران خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی ات