سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



نحوه صحیح تمیز کردن جاشمعی شیشه ای


چگونه/ ساخت شمع یک سرگرمی بسیار لذت بخش است. همه نوع شیشه ای را برای شمع می توان مورد استفاده قرار داد، اما دیر یا زود این شیشه باید تمیز شود.
1
یک دستمال پارچه ای که آن را چهارتا کرده اید کف یک قابلمه ی، به اندازه کافی، بزرگ قرار دهید تا شیشه را نگه دارد. سپس شیشه را روی آن قرار دهید.

2
شیشه را درست تا سر آن با آب هم دمای اتاق پر کنید به طوری که سرریز شود. از همان آب، داخل قابلمه هم بریزید طوری که اطراف شیشه را بگیرد.
3
قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و آن را بدون مراقب رها نکنید. بسته به نوع شمع، موم در دماهای مختلف ذوب می شود. شمع های بلند معمولاً در دمای بسیار پایین ذوب می شوند. بعضی ها با قاشق در دمای اتاق کنده می شوند. این موم برای اضافه کردن به موم های دیگر خوب نیست.
4
با استفاده از یک دماسنج میله ای دمای آب را اندازه بگیرید. وقتی به دمای °140 تا °160 رسید حرارت را کم کنید. پارافین، موم عسل و موم سویا در دماهای مختلف ذوب می شوند. شما نمی خواهید موم را فقط ذوب کنید بلکه می خواهید تا جایی که ممکن است آن را به صورت مایع در بیاورید. تراشه های موم باید تماماً ذوب شوند و روی آب شناور شوند.
5
از یک ملاقه استفاده کنید و به دقت آب داغ را داخل ظرف شیشه ای پر بریزید و اجازه دهید داخل قابلمه سر ریز شود.
6
زیر قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید آب به دمای اتاق برسد.
7
بگذارید موم شناور روی آب به حالت جامد در بیاید.
8
آب باقی مانده را از آبکش رد کنید و تراشه های موم را داخل سطل زباله بریزید.
9
داخل ظرف را با برس مخصوص بطری و آب صابون گرم تمیز کنید. دیگر نیاز به پارچه برای ساییدن آن ندارید، مومی که قرار بوده از داخل آن بیرون بیاید، بیرون آمده است.
نکات و هشدارها
اگر موم زیادی از داخل ظرف بیرون آمده می توانید از آن برای درست کردن یک شمع جدید استفاده کنید. وقتی آن را ذوب می کنید مواد اضافه داخل آن به طرف کف ظرف می رود و می توانید آن را از صافی رد کنید.
اگر ظرف شیشه ای تان صاف است می توانید آن را منجمد کنید. موم داخل ظرف با چند ضربه ملایم یا با گرفتن آن زیر آب داغ بیرون می آید.
قابلمه تان را از مومی که داخل آن پر شده تمیز کنید. برای این کار از آب گرم و صابون استفاده کنید.
هرگز آب جوش را داخل ظرفی که هنوز موم داخل آن وجود دارد نریزید چون شیشه و آب با سرعت های مختلفی منبسط یا منقبض می شوند و ممکن است وقتی آب داغ به شیشه برسد آن را بشکند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
نحوه صحیح تمیز کردن دندان ها با نخ دندان