کشف اشیاء عتیقه با قدمت 4 هزار ساله در لاهیجان ‌


‌فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان استان گیلان از کشف 10 قلم شی عتیقه با قدمت 4 هزار ساله از منزل یک قاچاقچی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرهنگ محمود قاسمی‌ از کشف اشیاء عتیقه در این شهرستان با قدمت 4 هزار ساله خبرداد و اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه لیالستان در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر اینکه فردی اقدام خرید و فروش عتیقه می‌نماید، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با تحقیقات پلیسی از این موضوع اطمینان حاصل کردند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی با کسب مجوز قضایی از منزل مسکونی این متهم بازرسی کردند، افزود: ماموران در بازرسی از این منزل مسکونی یک قبضه کلت کمری و یک عدد جیب خشاب برزنتی به همراه 10 قلم شی عتیقه که به طرز ماهرانه‌ای در کابینت آشپزخانه جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه متهم 50 ساله این پرونده دستگیر شده است، گفت: کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان قدمت اشیای کشف شده را 4 هزار سال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با اعلام اینکه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت بررسی بیشتر به پلیس آگاهی تحویل داده شد، از مردم خواست تا در برخورد و شناسایی مجرمان به خصوص کشف کالای قاچاق با پلیس همکاری کرده و موارد مشکوک را با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت برابر قانون با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشف عتیقه های چند هزار ساله در شهریار