ملوان 1 - 2 پرسپولیس/ هیجان دربی به اوج رسید/ پرسپولیس بالاتر از استقلال


از هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران ملوان در ورزشگاه تختی میزبان پرسپولیس بود که این بازی در پایان با پیروزی دو بر یک شاگردان برانکو به پایان برسد.

با این سه امتیاز پرسپولیس 45 امتیازی شد و بالاتر از استقلال به رده دوم صعود کرد. ملوان نیز با 23 امتیاز در همان رتبه سیزدهم جای گرفت. گل‌های این بازی را جری بینستون (7) و کمال کامیابی‌نیا (93) برای پرسپولیس و جلال رافخایی در دقیقه 10 برای ملوان به ثمر رساندند.

همچنین از تیم ملوان سید حسین حسینی، عزت‌الله پورقاز، محمد ستاری و مازیار زارع و از تیم پرسپولیس مهرداد کفشگری، احمد نوراللهی و کمال‌الدین کامیابی نیا با کارت زرد داور روبه‌رو شدند. کامیابی نیا با کارت زردی که در این دیدار دریافت کرد داربی 82 پایتخت را از دست داد.

نیمه نخست:

گل: دقیقه 7 نخستین موقعیت این بازی از آن پرسپولیسی‌ها بود که مهدی طارمی توانست در مصاف تک به تک با دروازه‌بان ملوان یک پنالتی به نفع تیمش به دست بیاورد که بینستون ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد.

گل: دقیقه 10 ملوانی‌ها بلافاصله پس از عقب افتادن از حریف‌شان توسط پژمان نوری حمله‌ای را تدارک دیدند که محسن بنگر با بی‌احتیاطی در محومه جریمه روی این بازیکن خطا کرد. داور این صحنه را هم پنالتی اعلام کرد و جلال رافخائی با شوتی دقیق دروازه لوبانوف را گشود.

در دقیقه 33 سانتر پژمان نوری با ضربه سر عزت‌الله پورقاز و با اختلاف کم از روی دروازه پرسپولیس گذشت.

در دقیقه 38 نیز رامین رضائیان حرکتی را از سمت چپ زمین ملوان آغاز کرد و از زاویه بسته به سمت دروازه ملوان شوت زد که با واکنش خوب حسینی مواجه شد.

این بازی پس از دو پنالتی موقعیت چندان زیادی نداشت و دو تیم بیشتر غرق در حساسیت بازی بودند.

نیمه دوم

در دقیقه 86 مهدی طارمی روی تعلل بازیکنان ملوان با سنگربان این تیم تک به تک شد اما شوت بی دقت او با اصابت به حسینی راهی به دروازه نیافت.

در حالی که دو تیم در نیمه دوم نمایش ضعیفی داشتند و موقعیت چندانی روی دروازه‌ها خلق نشد در آخرین حمله پرسپولیسی‌ها سانتر مسلمان با ضربه سر نصفه و نیمه بینستون همراه شد که دروازه‌بان ملوان توپ را ناقص دفع کرد و کامیابی‌نیا توپ برگشتی را با شوتی محکم تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس سه امتیاز شیرین را به حساب خود واریز کند.

برای ملوان سیدحسین حسینی، عزت‌الله پورقاز، محمد ستاری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، حسین ماهینی، مازیار زارع، سعید یوسف‌زاده، پژمان نوری، صادق محرمی، جلال رافخایی و محمد رضی‌پور (درویشی 85) به مربیگری محمد احمدزاده به میدان رفتند.

برای پرسپولیس نیز لوبانوف، محسن بنگر، لوکا ماریچ، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (مهرداد کفشگری، 79)، رامین رضائیان، مهدی طارمی، جری بینستون، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان به سرمربیگری برانکو ایووانکوویچ به میدان رفتند.

ایسنا


ویدیو مرتبط :
استقلال، پرسپولیس دربی 74 گل دوم فریدون زندی به پرسپولیس